Fürjes: Az alagút-botránnyal Jakab Péter autóbalesetéről akarják elterelni a figyelmet

Az államtitkár szerint inkább legyen hosszabb és drágább a munka, de fő, hogy ezek kevésbé zavarják a budapestiek életét.

2021. február 25., 11:03

Szerző:

A Puskás Aréna kapcsán kipattant „alagút-botrány” nem több mint figyelemelterelés a Jobbik elnökének, Jakab Péternek az hétfői autóbalesetéről - mondta Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a 168.hu felületén futó Keljfeljancsi című műsorban. Mint mondta, ma már nincs köze a stadionhoz, korábban azonban ismerte a terveket, amelynek már akkor része volt, hogy a védett személyeket elkülönítve, egy másik útvonalon kell bejuttatni az épületbe.

Úgy tűnik, a kormányzati kommunikáció ezzel a magyarázattal akarja kezelni a Puskás Arénába vezető 50 méteres alagút ügyét: a kabinethez közel álló Magyar Nemzet cikke ugyanis saját információira hivatkozva, kézzelfogható bizonyíték nélkül éppen azt terjesztette mai számában, hogy Jakab Péter pártelnök "utasítására" állt elő Stummer János az alagút-üggyel. A parlament nemzetbiztonsági bizottságának jobbikos elnöke két napja közölte Facebook-oldalán, hogy kétmilliárd forintért építenének alagutat a Puskás Arénába. A politikus szerint a testület keddi ülésén már el is fogadták az erről szóló javaslatot. 

Fürjes Balázs az államtitkár a pesti alsó rakpart átalakítása kapcsán elmondta, bízik abban, hogy sikerül azt a lehető legkevesebb fennakadással megoldani. Elmondta, egyelőre nem tudja, mikor, és meddig tarthatnak majd az átalakítások, de a végeredmény gyalogos és kerékpárbarát lesz. - Örülök, hogy egyetértettünk a városvezetéssel, hogy ne tiltsuk ki az autósokat – mondta, hozzátéve, sebességcsökkentéssel korlátozzák csak a forgalmat.

Fürjes Balázs szerint legyen inkább hosszabb vagy drágább a munka, de nagyobb figyelemmel kell lenni a városlakók életére. A műsorban szó esett a vasúthálózat átépítéséről, mint mondta a közel 100 évvel ezelőtt eltervezett föld alá vitt rendszer lenne a legjobb megoldás, ezt már nyugaton is alkalmazzák.

A kormány által finanszírozott 60 milliárdos beruházási csomagról nemoskára megkezdődnek az egyeztetések, március közepén pont kerülhet a megbeszélések végére. 

Mint mondta, a Ferihegyre tartó vasúthálózat tervei és engedélyei már megvannak, azon dolgoznak, hogy EU-s támogatással mielőbb megépüljön.

(Kiemelt képen Fürjes Balázs, Fotó: Pozsonyi Roland | Pesti Hírlap)

15:46

A kormányzati fejlesztések nyomán már sok ügy elintézhető a mobilunkról, de a digitális okmány egyelőre nem váltja ki teljesen a hagyományos iratokat. Bár a Digitális Állampolgár alkalmazás számos előnnyel kecsegtet, a gyakorlatban még nem mindenhol egyértelmű, hol és hogyan fogadják el az elektronikus dokumentumokat.

14:43

A közel-kelet biztonsági helyzete immár a nyugat-európai diplomáciai fórumokat is uralja. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter genfi látogatásán a NATO-vezetőkkel egyeztetett arról, milyen hatással lehet a térség instabilitása Európára – és benne Magyarországra.

14:23

Sokan még mindig nem tudják, hogy a legegyszerűbbnek tűnő megoldás – az esővíz elvezetése a szennyvízhálózatba – akár komoly bírság következményét is magában hordozhatja. Egyetlen szabálytalan csatlakozás ára több százezer forint is lehet.

A Balaton partjára érkező nyaralók többsége még mit sem sejt arról, hogy egy új, kellemetlen vendég is velük tartott a nyárba. A tigrisszúnyog csendben, de biztosan meghódítja a magyar tengert, és nemcsak csíp, hanem betegséget is hozhat.