Ennyibe kerülne az adófizetőknek az "ingyenes" BKV
Szakértők szerint Horváth Csabának az ingyenes BKV-ról szóló víziójának megvalósítása évi 70-80 milliárdba kerülne az adófizetőknek. Horváth a parkolási díjakból és a dugódíjból várható, bevételből tenné díjmentessé 2013-tól a budapesti tömegközlekedést a fővárosban legalább négy éve lakóknak, valamint a Budapesten nappali tagozaton tanulóknak.
A
Népszabadságnak nyilatkozó közlekedési szakértők az MSZP főpolgármester-helyettesének javaslatát kidolgozatlannak, feleslegesnek és megvalósíthatatlannak tartják. A lapnak Szálka Miklós közlekedésmérnök, korábbi fővárosi képviselő azt mondta: Budapesten nem egy kézben van a fizetőparkolás. Az abból származó bevételek nagy része nem a fővároshoz, hanem a kerületekhez folyik be, ráadásul nem is átlátható módon. További gond, hogy az Alkotmánybíróság korábban alkotmánysértőnek minősítette a fizetőparkolási szabályokat, ha annak jogalapját az új Országgyűlés sürgősen nem rendezi, akkor júliustól Budapesten megszűnik a fizetőparkolás.A közlekedésmérnök úgy véli, súlyosan túlbecsülik a dugódíjtól várt bevételeket, ráadásul Londonban a behajtási díj bevezetése előtt hatalmas összegeket költöttek P+R parkolók kialakítására és a tömegközlekedés fejlesztésére. Jelenleg Budapesten nem adottak a feltételek a dugódíj bevezetéséhez – szögezte le.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a dugódíj feltételei jelenleg Budapesten nem adottak, a Horváth Csaba által ettől remélt bevétel nagyságrendje pedig szerintük irreális.
A mai budapesti tömegközlekedésnek sem a kapacitása, sem a szolgáltatási színvonala, sem a járműparkja nem alkalmas a dugódíj miatt átülő autósok átvételére. Számításaik szerint alig 8-9 milliárdot hozna évente Budapesten a dugódíj. A BKV mintegy 130 milliárdos éves költségvetéséből a tömegközlekedés díjmentessé tételével évente 68 milliárd forint esne ki. E summának a kivonása a BKV azonnali csődjével járna a VEKE szerint – adta hírül a Népszabadság.