Együtt: Tarlós biciklisügyben csak a Goj Motorsokra hallgatott

Az Együtt budapesti elnöke szerint a főpolgármester nem veszi figyelembe a szakmai érveket, a társadalmi párbeszédből pedig gúnyt űz. Pataki Márton szerint az emberek helyett autók közlekedésére építő várospolitika megbukott, nem hatékony, nem fenntartható, és nem tükrözi a városlakók igényeit.

2016. július 22., 10:24

Csütörtökön a Magyar Kerékpárosklub nyilvánosságra hozott egy 15 pontos listát, amely a tartalmi leirata a városvezetés számukra bemutatott új kerékpáros politikájának. Ezek a pontok beilleszthetőek a főpolgármester decemberi sajtótájékoztatója, majd az áprilisban kiszivárgott utasításai által megjelenített irányba: a cél az elmúlt években teret nyert városi kerékpározás visszaszorítása.

A városvezetés pontjai évtizedekkel ezelőtt is elavult nézeteket tükröznek, amelyek ráadásul csak előítéleteken és városi legendákon alapulnak, baleseti statisztikák vagy a BKK forgalmi adatai kifejezetten cáfolják. Ezen túl nem elég, hogy a főpolgármester nem hajlandó a szakmai véleményeket figyelembe venni, még a társadalmi párbeszédből is gúnyt űzött a Goj Motorosok nevű hecc-szervezet tárgyalóasztalhoz ültetésével.

A budapesti közlekedési kultúrában bőven lenne tartalék. Sok esetben szabálytalanul, önmagukra és másokra veszélyesen közlekednek kerékpárosok, továbbá autósok és gyalogosok is. Tévedés közülük egy csoportot kiemelni és ellenük hangulatot kelteni. A Fővárosi Önkormányzat érdemben tehetne azért, hogy a közlekedési kultúrát javítsa, valamint hogy hozzájáruljon a konfliktusok elkerüléséhez, de ehhez mindenekelőtt tudomásul kellene venni, hogy a XX. század közepére jellemző, emberek helyett autók közlekedésére építő várospolitika megbukott, mert nem hatékony, nem fenntartható, és nem tükrözi a városlakók igényeit. A budapestiek jobbat érdemelnének, de ezt Tarlós István vezetésével már jól láthatóan nem fogják megkapni.