Egy vágányon elindult a vonatforgalom Nagymarosnál

Újév napján késő délutánra sikerült beemelni és elszállítani az utolsó, Nagymarosnál kisiklott tartálykocsit is, így kedden hajnali négy órakor egy vágányon, villamosvontatással megindulhat a vonatforgalom – közölte a Mávinform hétfőn.

2024. január 2., 07:58

Szerző:

A daruzást és az utómunkálatokat követően a MÁV szakemberei az egyik sínpáron megkezdték a vágányszabályozást, és visszaépítik a kocsik emelése, elszállítása miatt elbontott, félrehúzott felsővezetékeket is. 

Előreláthatólag kedd reggel egy másik vágányon is megindulhat a forgalom 

– tették hozzá. 

Jelezték: kedd hajnaltól az S70-es vonatok továbbra is menetrend szerint közlekednek a Nyugati pályaudvar és Vác között, a szobi Z70-es, G70-es vonatok pedig ismét a teljes útvonalukon járnak. 

A nemzetközi szerelvények, azaz a Metropolitan EuroCityk, a Báthory és a Hungária EuroCityk, valamint a Metropol EuroNightok a Nyugati pályaudvar és Szob között a menetrend szerinti teljes útvonalukon közlekednek. 

Vác és Szob között kedd hajnaltól már nem kell átszállni pótlóbuszokra sem a szobi, sem a nemzetközi járatokról

– tették hozzá. 

A Mávinform emlékeztetett: szombaton kora délután egy Nagymaros állomásra bejáró, 23 vagonból álló tehervonat 9 tartálykocsija kisiklott, amelyek közül 4 kocsi felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon, egyes kocsik a tengelyükkel az ágyazatba fúródtak. 

Bár a kisiklott tisztítatlan tartálykocsik üresek voltak, az előírásokat betartva a MÁV vegyi elhárító csapatának tagjai és a katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat, és még aznap megkezdődhetett a helyszínelés, valamint a műszaki mentés egy vasúti óriásdaru segítségével. A daruzás előtt azonban a felsővezetéket részben vissza kellett bontani, illetve félre kellett húzni, hogy a daru és a megemelt kocsik ne akadjanak bele.

A MÁV szakemberei szombat délutántól éjjel-nappal folyamatosan dolgoztak a kocsik visszaemelésén, és hétfő délutánra mindegyik kocsit sikerült elszállítani, továbbá a leszakadt alkatrészeket, tengelyeket, forgóvázakat is összegyűjtötték. Ezt követően végezték el az egyik kevésbé rongálódott vágányon a szükséges munkákat, illetve a felsővezeték visszaszerelését. 

Három vágánynál azonban jelentősen rongálódott a vasúti pálya: a sínek, a jelzőberendezések, a váltók, valamint a betonaljak is sérültek. Itt a kárfelmérés csak a kocsik elszállítása után kezdődhetett meg, és a teljes helyreállítás a jelenlegi becslés alapján két hétig tarthat – áll a közleményben.

A Mávinform felhívta a figyelmet arra, hogy a teljes helyreállítás végéig a Budapest-Vác-Szob vonal északi, Vác és Szob közötti szakaszán közlekedő vonatok esetében előfordulhatnak 5-15 perces késések.

(Kiemelt kép forrása: Máv)

 

 

21:37

A Diákhitel Központ korábbi vezetőjének, Varga Judit volt férjének elmondása szerint a legfelső politikai körökből nem kapott támogatást az elmúlt hetekben, de belső fideszes körökből igen, „illetve olyan helyekről is kaptam támogatást, amit nem gondoltam”. Példaként egyházi vezetőket, régi barátokat, illetve a Történelmi Magyar Családok Szövetségét említette – derül ki Magyar Péter Telexnek adott interjújából.

18:54

Amióta mérik, most először a legszegényebb magyar régió is eléri az EU fejlettségének felét, de a fél ország az uniós lista leghátsó részén van – sőt, ha a francia tengerentúli helyek nélkül számolunk, akkor a Dél-Alföld is visszacsúszott az európai legszegényebb húszba. Budapest eközben még jobban teljesít, az országból a főváros és környéke tudott szebb növekedést felmutatni - írja a hvg.hu.

Demeter Szilárd, a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) jelenlegi főigazgatója nyerte a Magyar Nemzeti Múzeum (MNM) főigazgatói pályázatát – közölte az Index információi szerint Csák János kulturális és innovációs miniszter a Nemzeti Kulturális Tanács mai, keddi ülésén.