Egy kisebb lakás árát fizették be a bliccelők a MÁV számlájára
Ekkora bevétel még soha nem érkezett a MÁV-hoz.
A MÁV követelésbehajtásból származó bevétele nemcsak júliusban, hanem 2024 teljes első félévében is kimagasló volt. Januártól júliusig majdnem 80 millió forint folyt be a MÁV-START kasszájába, amely összességében 40 százalékkal haladta meg a tavalyi azonos időszak értékeit - közölte a társaság.
Négyéves rekord dőlt meg idén júliusban, az összesen 15,2 millió forintos befizetéssel. Ez az összeg jelentős mennyiségű késedelmi díjat és kamatot is tartalmaz, a legmagasabb egyösszegű befizetés elérte a 148 ezer forintot.
A MÁV hatékonyan hajtotta be a követeléseket
Az eredmények hátterében az áll, hogy a MÁV-START követelésbehajtási csoportja a korábbi kimagasló eredményekhez képest is jelentős mértékben fokozta teljesítményét és a behajtás hatékonyságát. Levélkampányokkal és kimenő hívások segítségével már több mint 1500 fizetési megállapodást kötöttek a MÁV-START munkatársai az első félévben, a vasúttársaság felé követelést felhalmozó adósokkal a tartozásuk rendezése érdekében.
Vigyázat: a perköltséget is a bliccelőnek kell kifizetnie
A behajtók munkájához nagyban hozzájárult, hogy sok volt a fizetési felszólításra nem reagáló, illetve a MÁV-START-tal kötött fizetési megállapodást figyelmen kívül hagyók száma, akik jogi eljárással néznek szembe. A jogi behajtás eredményességét és a megindított jogi eljárások számát fokozza, hogy tavaly menetrendváltástól a pótdíjak is jelentősen növekedtek.
A korábbi 8 000 forint helyett immáron 25 000 forintot fizet az, aki a vonaton nem rendezi tartozását. Ez az az összeg pedig 50 000 forintra emelkedik, ha valaki 30 napon belül sem tesz eleget fizetési kötelezettségének.
A késésekkel a bírságok összege nő, sőt, ha jogi úton érvényesítik a vasút felé fennálló tartozást, akkor a kamarai és végrehajtói díjak is a bliccelőt terhelik. A MÁV még azzal szigorít a közleménye végén, hogy akár ingatlanát is elveszítheti, aki a vasút felé fennálló adósságát nem rendezi.
(Fotó: 168.hu)