Egy értékelhető passzusa azért van a médiatörvénynek

Elégedettek a nagy kereskedelmi tévécsatornák vezetői az új médiatörvény reklámszabályaival – hangzott el egy szakmai konferencián.

2011. február 27., 13:24

A legnagyobb pozitívumnak a rugalmasabb reklámidő-előírásokat, valamint a termékelhelyezés engedélyezését tartják. A tegnap megrendezett OMD Predicts konferencia kerekasztal-beszélgetésén Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója egyenesen úgy fogalmazott, hogy „százszázalékosan” elégedett az új médiatörvény erre vonatkozó passzusaival, ugyanis azok a korábbinál igazságosabb helyzetet teremtettek a piacon.

A régi, szigorúbb szabályok miatt ugyanis a Magyarországon bejegyzett társaságoknak nem voltak meg ugyanazok a lehetőségei a reklámozásban, mint a külföldi bejegyzésű, de a hazai piacra sugárzó tévécsatornáknak, amelyekre nem vonatkoztak az előírások. Meglátása szerint ezt a különbséget csökkentették az új médiatörvény által nyújtott lehetőségek.

Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szerint nagy előnye az új médiatörvénynek, hogy a tévék eszköztárát több új hirdetési formával is bővítette. Ezek segítségével pedig olyan pénzeket csippenthetnek le a hirdetőik marketingbüdzséjéből, amelyeket azok korábban nem televíziós reklámozásra szántak volna - írta a

Világgazdaság Online.