Megkötötték a szerződést, elindulhat a budapesti Duna-part felújítása

A projektet megvalósító cégekkel sikerült megállapodni. 

2021. augusztus 26., 12:32

Szerző:

Hivatalosan is nyélbe ütötték a Duna-part felújítását. A felújítás előkészületeit és megvalósítását lehetővé tevő szerződéseket csütörtökön írták alá a Duna-Buda projektet megvalósító cégek képviselői. A döntéssel elkezdődhet az újragondolt Duna-part tervezése, jövő nyáron pedig a budai és a pesti oldalon is elindulhat a felújítás – derült ki a Budapest Közlekedési Központ közleményéből. 

A döntést a BKK azzal indokolta, hogy a komplex szemléletű fejlesztéssel javulnak a kerékpáros közlekedés feltételei, a környezet a gyalogosok megváltozott igényeihez igazodik. A zöldfelületek fejlesztése, növelése ösztönzi a közterületek közösségi használatát, javítja a felső rakpartok és a kapcsolódó közterek gyalogos felületeinek kapcsolatát. Közleményükben emlékeztettek: a Duna-Buda projekt célja, hogy miközben az alsó rakpart észak-déli közlekedési folyosó szerepe megmarad, a budai belvárosi Duna-parthoz kapcsolódóan (a Fő utca és teresedései, a Felhévíz, a Bem József tér megújításával) olyan köztérhálózat jöjjön létre, amely vonzó a lakosság és a turisták számára egyaránt.

Kiemelték: a RAK-PARK projektnek köszönhetően pedig egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas pesti Duna-parttal gazdagodhat a főváros. A pesti alsó rakparton tervek szerint közösségi sportolást szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpáros és gyalogos útvonalakat létesítenek. A projekt célja, hogy a térségben megújuljanak a burkolatok, javuljanak a kerékpáros és a gyalogos közlekedés feltételei, és több zöldfelületet alakítsanak ki. Hozzátették, hogy a Duna-Buda és a RAK-PARK projektek kiviteli tervei, a tenderdokumentáció és a szükséges engedélyek 2022 nyarán állnak majd rendelkezésre.

Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója csütörtökön a társaság székházában fogadta azoknak a cégeknek a képviselőit, amelyek hamarosan elkészítik a megújuló Duna-part budai és pesti belvárosi szakaszainak terveit. A BKK vezetője mellett Várady Tamás Béla, a Közlekedés Tervező Iroda Kft. ügyvezetője, Koszorú Lajos, a Város-Teampannon Kft. ügyvezetője és Márkus Gábor, az MG Építész Kft. ügyvezetője írta alá azokat a dokumentumokat, amelyek elengedhetetlen feltételei a tervezési munka elindításának – közölték.

(Kiemelt kép: Az Idősebb Antall József rakpart átépítési munnkálatai zajlanak Budapesten, 2021. július 10-én. Fotó: Faludi Imre / MTVA/Bizományosi)

Tegnap 21:22

Nagy Eszter ötpárti ellenzéki jelölt a szavazatok 60,81 százalékának, összesen 1204 szavazatnak a megszerzésével kerekedett felül a Fidesz-KDNP jelöltjére, Bálványkövi Istvánra leadott 714 szavazattal (36,06 százalék) szemben.