Dübörög a Magyar Falu Program, 430 kilométernyit újít fel a 16 ezer kilométernyi irtózatos állapotú útból a kormány
2013 óta folyamatos romlás tapasztalható a mellék- és főútvonal hálózaton. 2013-ban a teljes kiépített úthálózatból egy 15 025 kilométer hosszú szakasz kapta a rossz minőségű besorolást. Ez a szám nem, hogy csökkent volna, de 2018-ra 16 214 kilométerre nőtt - ismertette a statisztikai adatokat, az LMP-s Keresztesi Lóránt írásbeli kérdésében, melyet Palkovics László innovációs és technológiai miniszterhez intézett. Az iránt érdeklődött, hogy a szerinte borzalmas vidéki úthálózat felújítása mikor történhet meg – írja a napi.hu.
A miniszter helyett reagáló Cseresnyés Péter államtitkár szerint a rossz úthálózat alapja a
2010 előtt felhalmozott évtizedes karbantartási elmaradást kell ledolgozni
– érvelt mindenekelőtt, majd hozzátette:
A kifejezetten a kistelepülésekre koncentráló Magyar Falu Program keretében éves szinten 50 milliárd forint áll rendelkezésre útfelújítások kivitelezésére. A 2019-ben meginduló első ütemben 163 helyszínen, közel 430 kilométer úthosszon kezdődik meg a felújítási munka (...)

Csakhogy Keresztes a kérdésében éppen azt kifogásolta, hogy a Magyar Falu Program tervezetében szereplő 430 kilométeres hossz
kisebb, mint az éves amortizáció mértéke, csak tavalyról idénre 1 189 kilométernyivel nőtt a rossz besorolást kapott útszakaszok hossza.
Cseresnyés azt is felhozta, hogy a jövő évi költségvetés tervezete szerint a közúthálózat fenntartására és működtetésére 94 milliárd forint állhat rendelkezésre 2020-ban.
Budapesten egyébként az önkormányzati választásra fordulva elkezdték a földutak aszfaltozását – emlékeztet a lap.