Csiga lassú marad a MÁV, mert nincs uniós pénz
A Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonalon, 73 km hosszon marad 2 órás út. A közlekedési államtitkár szerint az ellenzéknek lobbiznia kéne az uniós pénzek kifizetésért Brüsszelben.
Kanász-Nagy Máté (LMP) arról kérdezte írásban Lázár Jánost, mikor várható változás a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét (142-es) vasútvonalon, amely áthalad több olyan településen (Gyál, Ócsa, Dabas), ahonnan sokan járnak dolgozni Budapestre, ám az elővárosi szakaszok felújításából kimaradt. A Nyugatitól Lajosmizséig tartó 73 kilométeres út két órába telik az orosz dízelvonatokkal –írja a 24.hu.
Az LMP-s képviselő, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökét idézi beadványában, aki szerint ez a MÁV „mostohavonala”, noha óriási benne a potenciál, mert a főváros közelébe rengetegen költöztek az elmúlt években.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára, Csepreghy Nándor írásos válaszában általánosságban kiemelte, hogy
„az elővárosi közlekedés színvonala az ország többi vonalán tapasztaltakhoz képest jobb minőségű, köszönhetően az elmúlt évek fejlesztéseinek”.
A konkrét kérdést illetően azt válaszolta Csepreghy, hogy a Kecskemét-Lajosmizse- Kőbánya-Kispest vasútvonal fejlesztésének előkészítését elkezdték, az ügyet némileg hátráltatta, hogy a gyáli önkormányzat pert indított a kiadott környezetvédelmi engedély ellen, ám a bíróság a keresetet elutasította.
Pénz csak az előkészítésre van, hiányzik a megvalósításhoz szükséges uniós forrás. Az államtitkár szerint az ellenzék is hozzájárulhat a helyzet megoldásához, ha az uniós pénzek azonnali, teljes összegű kifizéséért lobbizik Brüsszelben.
(Kiemelt képünkön: Teher- és személy vonatok várakoznak a Rákos vasútállomáson, amely egy vasútállomás és rendező pályaudvar, amit a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) üzemeltet a főváros X. kerületében. MTVA/Bizományosi: Róka László)