Rossz bőrben vannak a hazai családi vállalkozások

A családi cégek 60 százaléka úgy véli, lényegesen rosszabb helyzetben vannak a multikhoz képest.

2023. május 24., 11:49

Szerző:

A családi vállalkozások sokszor azért indulnak hátrányból, mert kicsik, küzdenek a generációváltással és humánerőforrás menedzselésével is – a mondta Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) ötödik Családi Vállalatok Konferenciáján.

Szerinte a magyar kkv-k digitáis fejlettsége nagyon alacsony, az EU 22. helyén áll – írja a napi.hu

A magyar vállalkozások 90 százaléka kkv (kis- és középvállalkozás), amely a munkaerőpiac közel hetven százalékát foglalkoztatja, ugyanakkor új munkavállalókat nehezen találnak. Drótos György, a Corvinus Családi Vállalatok Központjának vezetője szerint önmagában az, hogy kicsik, korlátozottak anyagi lehetőségeik és nem is túl ismertek, illetve vállalati kultúrájuk is konzervatívabb és nem biztosítanak home office lehetőséget sem, ez pedig fontos elvárás ma a munkaerőpiacon, emiatt többen választhatják a multikat. És a statisztikák szerint már ők is nehezen találnak munkaerőt.

Szerinte a magyar vállalkozások jó úton haladnak a professzionalizáció felé, ugyanakkor HR tekintetében így is jelentős a lemaradás. A vállaltok majdnem negyven százalékánál valamelyik családtag tölti be ezt a funkciót, negyedében pedig egyáltalán nincs is. 

(Kiemelt képünk: illusztráció. Fotó: Alev Takil/Unsplash.)

A HELL cégcsoporthoz tartozó Sunnywood Farms márka több mint egymillió eper- és vaníliaízű tejitalt juttat el a nélkülöző gyermekekhez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével. Az adomány teljes értéke meghaladja a 300 millió forintot.

Megtorpant az év eleji árcsökkenés, júniusban ismét drágábban vásárolhattak be az idősek. A leginkább nyugdíjas korosztályt érintő élelmiszerek átlagos kosara majdnem 30 ezer forintba kerül – és a kormány által beígért könnyítések helyett egyelőre csak szezonális tűzoltás látszik.