Csaknem negyvenmilliárdot tapsolt el hirdetésekre az állam fél év alatt, szinte kizárólag a Fidesz-közeli média szakított az üzleten
Az egy évvel korábbinál másfélszer több pénzért, listaáron 36,4 milliárd forintért hirdetett a magyar állam 2017 januárja és júniusa között eltelt fél évben. Szinte kizárólag Fidesz-közeli cégek nyertek a lehetőségen – derítette ki a G7.

A portál cikkének a tanúsága szerint a 36,4 milliárdos összegből a a legtöbbet, 5,9 milliárdot az Andy Vajna filmügyi kormánybiztos tulajdonába tartozó TV2 szakította, a JCDecaux 4,08, az Origo pedig 2,09 milliárdot kapott az állami hirdetésekért. A teljes lista így néz ki:
- TV2: 5,9
- JCDecaux: 4,08
- Origo-adnetwork: 2,09
- Duna TV: 1,45
- M1: 0,98
- Rádió 1: 0,92
- Petőfi Rádió: 0,88
- Kossuth rádió: 0,87
- Lokál Extra: 0,83
- Ripost: 0,65
milliárd forint. A listán a köztéri plakátokban utazó JCDecaux az egyedüli nem egyértelműen Fidesz-közeli cég – rá az Állítsuk meg Brüsszelt! felkiáltással indított gyűlöletkampány lehetett nagy szükség –, a G7 pedig megjegyzi, hogy bár a Mediaworks nem szerepel a tízes listán, a Mészáros Lőrinc médiabirodalmának zászlóshajójához tartozó lapokban és hírportálokon összesen 2,7 milliárd forintért hirdetett az állam.