A vonalbezárások ellenére a MÁV-vezér a társaság új hőskoráról beszél

Miközben a vidéki mellékvágányok tömeges bezárásáról, több órás, rendszeres késésekről és elöregedett vonatkocsikról szólnak a hírek, Pafféri Zoltán szerint eljött a vasúttársaság második hőskora.

2023. augusztus 5., 20:18

Szerző:

Pafféri a Magyar Nemzetnek adott interjújában arról is beszélt, hogy szerint a vasútfejlesztés világtrend, de közben nem érdemes összevetni ezt azzal, hogy egyes regionális vonalakon közlekedésimód-váltást hajtanak végre. Mint fogalmazott, inkább a KISS és FLIRT motorvonatflottánk felépítésére és 115 új mozdony jövőbeli beszerzésére kellene figyelni vagy a Budapest–Belgrád vasútfejlesztésre, a déli körvasút tervére.

Elismerte, hogy „járműből és személyzetből is kevesebb áll rendelkezésre, mint amennyire a közszolgáltatások biztosításához szükség lenne”, de főként a háborút okolta a MÁV nehézségeiért - idézte az interjút a magyarnarancs.hu.

Azokról a mellékvonalakról, ahol buszok veszik át a vasúti járatok szerepét, azt mondta: „nem csak szómágia az, hogy közlekedésimód-váltásról és nem mellékvonal-bezárásról beszélünk. Csupán járművet cserélünk az adott vonalakon, nem síneket szedünk fel”. Továbbá hangsúlyozta, hogy „megrögzött integrációpárti: nem vonatban vagy buszban gondolkodom, hanem egységes MÁV–Volán-csoportban”.

Szóba került az az égési sérülésekkel járó baleset is, amikor a Debrecenből Fehérgyarmatra tartó motorvonaton gőz áramlott ki az ülések alól egy Bz-kocsin. „Az érintett utasoknak természetesen nem vigasz, de a balesetnek semmi köze nem volt az adott Bz-kocsik magas átlagéletkorához, a kiegyenlítő tartály ugyanis jóval fiatalabb alkatrész, ráadásul rendszeresen ellenőrizzük. Jól mutatja az eset bonyolultságát, hogy még laboratóriumi vizsgálatokra is szükség van az okok alapos feltárásához. Kivételes, reméljük, soha meg nem ismétlődő véletlen volt” – mondta, és bocsánatot kért az utasoktól.

A MÁV elnök-vezérigazgatója mindenesetre leszögezte: „Magyarország nem akar kimaradni, nem maradhat ki és nem is fog kimaradni a vasút most kezdődő, második hőskorából”.

(Kiemelt kép: illusztráció. Forrás: mav-start.hu)