Az engedély megvan, de új híd egyelőre nem lesz a Dunán

Ha megépül a Galvani híd, új körút születhet meg Budapesten. 

2022. november 21., 16:49

Szerző:

Örömmel jelenthetjük, hogy megkaptuk az építési engedélyt az Új Duna-hídra, a Galvani-hídra – közölte a közösségi oldalán a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt. A CÉH ebben a projektben a Buro Happold és az UN Studio alkotta tervezői konzorcium alvállalkozójaként vett részt, írja a vg.hu.

A cég a posztban azt írta, hogy időközben a tender tervek is elkészültek, azokat leszállították, így a híd tender szintű tervezése befejeződött. A híd acélszerkezetű, acél a pilon, a merevítőtartó és a ferdekábelek is.

Galvani utca térségében megépítendő Duna-híd szükségességét az 1980-as évek óta szakmai konszenzus övezi.  A 90-es évek elején az akkori Fővárosi Közgyűlés egyszer már döntött a megépítéséről, ám ez forrás hiányában nem valósult meg. A Duna belvárosi szakaszán csaknem kilométerenként van egy híd, miközben a Duna alsóbb, Csepelt is magában foglaló szakaszán több mint 10 kilométer hosszan nincs épített átkelési lehetőség. A híd szükségessége a főváros gyűrűs-sugaras rendszerű úthálózati elrendezéséből is értelemszerűen adja magát, az Új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózat megépítésével születhet meg Budapest új körútja.  A Galvani-híd a Lánchídon, Erzsébet hídon és Szabadság hídon 30, a Petőfi hídon 10 százalékos forgalomcsökkenés elérését segítené elő. 

A Galvani-híd tényleges megvalósításáról csak a későbbiekben fog döntés születni – mondta Csepreghy Nándor, az Építési és Beruházási Minisztérium államtitkára. 

(Kiemelt kép: A Galvani-híd látványterve Forrás: ujdunahid.hu) 

Egyre mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába, ha valaki a Balaton partján strandolna. Az idei szezonra a fizetős strandok többsége emelte a belépőjegyek árát: a felnőtteknek átlagosan 13, a gyerekeknek pedig 16%-kal kell többet fizetniük tavalyhoz képest.

Parajd térségében továbbra is törékeny az egyensúly a sóbányát elárasztó víz miatt. A nemzetközi szakértők szerint a kiszivattyúzás csak a Korond-patak elterelése után kezdődhet el, a jelenlegi helyzet pedig továbbra is komoly bizonytalanságot jelent.

A magyar nyugdíjas társadalom egyre élesebben érzi, hogy leszakad a dolgozóktól. A nyugdíj vásárlóereje évről évre csökken, miközben a bérek gyorsabban nőnek, mint az infláció. A jelenlegi rendszer nem kompenzálja megfelelően az egykori munkát és a megélhetési költségek változását sem.