Árulkodó a Rékasi-baleset helyszíne
Rékasi Károly balesetének helyszíne, a XXII. kerületi Háros utca a környék lakói szerint kifejezetten balesetveszélyes. Az elmúlt időszakban az utcában drasztikusan megnövekedett a forgalom: a gépjárművek többsége a megengedettnél jóval nagyobb sebességgel, gyakran annak kétszeresével vág át a hosszú, egyenes útszakaszon. Néhány hónappal ezelőtt már megkeresték a lakók az egyik helyi önkormányzati képviselőt a forgalomcsillapítás és a maximális sebesség korlátozása érdekében.
A színész kedden szenvedett súlyos balesetet motorjával, öt métert repült a járműről, és életmentő műtétet kellett rajta végrehajtani. A nyomozás jelenleg is folyik, a pontos körülmények még mindig ködösek. Eddig annyit lehet tudni, hogy Rékasi – a Barátok közt egyik meghatározó szereplője – felfelé haladt a Háros utcában, de nem vette észre, hogy az előtte közlekedő autó egy bal kanyarral be akar fordulni a Gyöngyszem utcába, ezért hátulról belehajtott.
Rékasi Károly balesetének helyszíne, a XXII. kerületi Háros utca a környék lakói szerint kifejezetten balesetveszélyes. A 168 Óra Online-nak többen is elmondták: az elmúlt időszakban drasztikusan megnövekedett itt a forgalom. A Háros utca a Balatoni utat köti össze a Nagytétényi úttal. Onnan pedig közvetlen a ráhajtás az M6-os bevezető szakaszára, illetve az M0-s körgyűrűre.
A gépjárművek többsége a megengedettnél jóval nagyobb sebességgel, gyakran annak kétszeresével vág át a hosszú, egyenes útszakaszon.
A Háros utca és környékének lakói ezért már hónapokkal ezelőtt kérvénnyel fordultak Budafok-Tétény egyik önkormányzati képviselőjéhez, hogy az ott élők nyugalma, életminőségének megőrzése, a környezeti ártalmak és főleg a balesetveszély elkerülése érdekében léptessenek életbe forgalomcsillapító és sebességcsökkentő intézkedéseket.
Alapvetően azt kezdeményezték, hogy korlátozzák a maximális sebességet 40 km/h-ra.
A XXII. kerület polgármesteri hivatala cikkünk nyomán – korrigálva több téves állításunkat – az alábbiakat közölte:
Az egyik helyi önkormányzati képviselőt keresték meg a lakók, a képviselő pedig szóban tájékoztatta a kezdeményezőket az önkormányzat által megtett lépésekről. Mivel az út fővárosi üzemeltetésű, ennek nyomán az önkormányzat felkereste a forgalomtechnikai kérdésekben illetékes Budapesti Közlekedési Központot. Április végén egyeztetés is volt a kerület és a BKK szakértői között, júniusban pedig közös helyszíni bejárást is tartottak.
A 168 óra online állításaival ellentétben a lakossági kezdeményezés nyomán tehát érdemi lépések történtek, folyamatban van a forgalomtechnikai változtatások előkészítése.
Zebrák létesítését a kerület az előző években is indítványozta. A zebrák helyének meghatározása és létesítésük a Főpolgármesteri Hivatal hatásköre, a közelben a Dévény utcánál a kerület kezdeményezésére már létesült is egy. A kerület további gyalogátkelőhelyeket szeretne, ezt jelezte is a BKK-nak.
A helyszín közvetlen közelében a kerületi önkormányzat már 2008-ban sebességmérő berendezést helyezett ki, amely azóta is üzemel, és kijelzi az ott közlekedők sebességét, a sebesség túllépésekor pedig figyelmeztető jelzést ad.
A lakók megkeresésükben 30-40 km/órás sebességkorlátozást kértek, a Háros utcában busz közlekedik, a hegyről le, illetve a hegyre felfele vezető egyik fő útvonal, a forgalomcsillapításnál ezt a BKK-nak figyelembe kell vennie. A maximális sebesség most is korlátozva van a KRESZ szerint. Ennek betartatásáért eddig is mindent megtettünk, a rendőrséggel együttműködve. A sebességmérés a rendőrség feladata, gyakran mérnek is ott, korábban az önkormányzat segítségével vásárolt berendezéssel.”