Ácsolják--e a keresztfát a monorierdői mozdony vezetőjének?

A magyar vasúti közlekedés szabályozásában nincsenek hézagok, annak szigorú és következetes betartása kizárja a balesetek lehetőségét - írta a vasúttársaság pénteki közleményében az MTI-nek. A rendőrség és a vasúttársaság egyelőre nem tudta megmondani, mikor ér véget a négy halálos áldozatot követelő monorierdei baleset vizsgálata.

2008. október 17., 13:18

A MÁV a leghatározottabban visszautasít, és hangulatkeltésként értékel minden olyan állítást, amely megkérdőjelezi a vasúti közlekedésre vonatkozó szigorú utasításrendszert - szögezi le a dokumentum, ami szerint a cég "következetesen felépített szigorú szabályozása" kiáll minden próbát, és megfelelő alapot teremt a hazai vasúti közlekedés maximális biztonságához.

A MÁV felhívja a figyelmet, hogy a vasúti közlekedésre vonatkozó utasításai szigorú hatósági engedélyeztetés alapján, az illetékes közlekedési hatóság folyamatos ellenőrzése mellett érvényesülnek, és teljes egészében megfelelnek a nemzetközi normáknak.

A vasúti utasítások egymásra épülő rendelkezései pontosan és szigorúan szabályozzák, hogy az egyes beosztásokban szolgálatot teljesítő vasutasoknak, így a mozdonyvezetőknek, adott forgalmi helyzetben milyen előírt feladataik vannak, mit és hogyan tehetnek, ha valamely műszaki berendezés nem működik - írja a cég.

Korábban több lap is arról írt, hogy a személyvonat a megengedett sebességet túllépte, mielőtt belerohant az InterCitybe. Kavalecz Imre sajtófőnök az MTI kérdésére azt közölte, még nem fejeződött be a baleset vizsgálata a vasúttársaságnál, és azzal mindenképpen megvárják a rendőrségi vizsgálat végét. Bényi Mónika, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese az MTI megkeresésére azt közölte, még szakértői véleményekre várnak, így nem tudni, meddig tart a vizsgálat. Mint mondta, alapesetben egy vizsgálat két hónapig tart.