A kormány szerint a cél, hogy a MÁV működése sokkal jobban hasonlítson a piaci működéshez, mint az állami struktúrához
Gyakorlatilag saját magát kritizálja a kormány, amikor kiderült, miért is verik dobra a MÁV-Volán-csoport egyik leányvállalatát.
Mint ismert: a MÁV-Volán-csoport október elején jelentette be, hogy a kormány döntése alapján a MÁV Vagon Kft. 75 százalékát magánkézbe adják. Bár a cég továbbra is a MÁV-Volán-csoport leányvállalata marad, így a munkavállalók foglalkoztatásának feltételeit nem befolyásolja a tulajdonosi szerkezet változása, az új, többségi tulajdonos a Magyar Vagon Zrt. lesz. A Zrt. a Solva II Magántőkealapon keresztül Hernádi Zsolt Mol-elnök-vezérigazgatóhoz és üzleti köréhez tartozik – írja a 24.hu.
Tóth Bertalan, az MSZP politikusa a MÁV Vagon privatizációjának hátteréről érdeklődött a kormánynál. A politikus megkérdezte: mennyiért adják el a 75 százalékos üzletrészt, illetve azt is, hogy miben különbözik ez a privatizáció azoktól, melyet korábban elítélt a kormányzati kommunikáció?
Tóth a Facebookján azt írta, a feltett kérdésre érdemben nem kapott választ, az Ágh Péter államtitkár által szignált levél azonban így is figyelemre méltó.
A tárca ugyanis már gyakorlatilag önmagával és az Orbán-kormánnyal szemben is kritikus hangot ütött meg, amikor a vasút fejlesztési koncepciója legfőbb céljának azt nevezte, hogy „a MÁV működése sokkal jobban hasonlítson a piaci működéshez, mint az állami struktúrához”. Elismerésre méltó ez az őszinteség! Azért nem működik a normálisan a vasúti közlekedés, mert az irányítója olyan, mint az állam
– írta az MSZP politikus.
(Kiemelt kép: Szentgallay Bálint/NurPhoto/NurPhoto/AFP)