Egy álláshirdetés feladása és annak lehetőségei az online térben
Ahogy egyre több munka kötődik az online megoldásokhoz és globális virtuális térhez, ez a tendencia már az álláshirdetések területén is érvényesül. Bár a legtöbb esetben az álláskeresők oldaláról esik szó, természetesen a hirdetési lehetőségek is figyelmet érdemelnek.
Táguló álláspiaci horizont
A munkakeresés folyamata bizonyára kevesek számára ismeretlen, hiszen egy idő után mindenki kénytelen szembesülni annak minden szépségével és az árnyoldalaival is. Az esetek többségében inkább utóbbiak maradnak meg a pályázók emlékeiben, holott napjainkban összességében jóval egyszerűbb és gyorsabb mind a keresés, mind a jelentkezés, mint korábban. Ez persze nem jelenti automatikusan azt, hogy a korszerű folyamatok mindenben képesek lekörözni a régi megoldásokat.
Az online megoldások térhódításának tükrében sokak számára szinte elképzelhetetlen, hogy ez valaha történhetett másképp. Az állásportálok folyamatos telítettsége és az általuk nyújtott kínálati bőség oly mértékben volt képes tágítani az álláskeresők horizontját, amely lényegében teljes mértékben a feledés homályába taszítja az offline idők lehetőségeit. A korral persze haladni kell, így talán ez a természetes.
Ha az online álláshirdetésekről esik szó, a célközönséget jellemzően az álláskeresők jelentik. E területnek ugyanakkor ott állnak a másik oldalán a munkáltatók, akik számára az álláshirdetés feladása szintén egyszerűbb, mióta az internetes állásportálok ily mértékben teret hódítottak. A hirdető cégek lényegében több komplex csomag közül választhatnak, melyek abszolút képesek az aktuális igényekhez alkalmazkodni, ezzel a végletekig optimalizálva a keresési folyamatot.
A munkaerő keresés nehézségei
Ha már említésre kerültek az álláskeresés árnyoldalai, legalább ennyi - ha nem több - nehézséget említhetünk a munkáltatói oldalról is. Bár az álláshirdetés feladása a már említett online lehetőségeknek köszönhetően leegyszerűsödött, az optimális munkaerő felkutatása sokszor kifejezetten nehéz feladat. Ez pedig nem is csak akkor igaz, ha egy kifejezetten összetett, specifikus képzettséget kívánó álláshelyre keresünk jelölteket.
Az online álláshirdetés feladása ugyanis önmagában csupán a folyamat kezdete, az emberi tényezővel pedig talán egyetlen hirdetési csomag sem képes számolni. Az ugyanis, hogy egy új munkavállaló milyen módon képes beilleszkedni az adott cég profiljába, jóval később dőlhet csak el. Ez pedig ugyanúgy vonatkozhat egy fizikai munkásra, mint egy több diplomás mérnökre, vagy más szakemberre.
Az álláshirdetés feladása tehát lényegében egy egyszerűbb lehetőség a keresésre és adott esetben a szűrésre, ám a lényegi dolgok a kiválasztási folyamat későbbi szakaszában dőlnek el. Ezzel együtt is, az állásportálok igyekeznek minél inkább személyre, vagyis cégre szabott megoldásokat kínálni, illetve a meghirdetett pozíció komplexitásához illeszteni az ajánlatokat. Ezért is találkozhatunk az álláshirdetés feladása során több optimális lehetőséggel.
A munkakörhöz alkalmazkodva
Az online világban a siker kulcsa és egyben a mindenek felett álló kulcsszó jellemzően az elérés. Ez nem más, mint annak mérőszáma, hogy hirdetéseink, szolgáltatásaink vagy akár termékeink hány emberhez képesek eljutni akár organikusan, akár fizetett formában. Bár előbbi esetében is kínálkoznak remek lehetőségek, az álláshirdetés feladása során mindenképpen az utóbbit érdemes számításba venni, hiszen az állásportálok is ezek révén jutnak bevételhez.
Ha pedig elérésről van szó és valóban látható eredményeket szeretnénk elérni, mindig érdemes a piacvezető szereplőhöz fordulni, ami az álláshirdetések tekintetében a Profession. Ennek igazolására érdemes az objektív számokat alapul venni. A több, mint 1,3 milliós regisztrált felhasználó és a tény, hogy a munkavállalók nagyjából 78 százaléka a portálon keresztül jut munkához erre talán éppen elegendőek.
Az oldal által kínált csomagajánlatok pedig gyakorlatilag minden cég számára képesek élhető és kedvező megoldást kínálni. Az álláshirdetés feladása ezeknek köszönhetően még tovább egyszerűsödik, az eredmény pedig gyakorlatilag garantált. Legyen az akár egy pénztárcabarát kezdő csomag, vagy a felső kategóriát jelentő és a legtöbb elérést biztosító Pro megoldás, szinte biztos, hogy a vállalatok minőségi jelöltek közül választhatják majd ki új kollégájukat.
(x)