Új szintre emelné a meetingeket a Facebook

A technológia fontos.

2021. augusztus 27., 16:27

Szerző:

A tervezet szerint egy VR-szemüveg segítségével a kollégáival együtt ugyanabban a konferencia teremben érezhetik magukat, legyenek a világ bármely pontján. Azoknak, akinek a Zoom, Google Meet, vagy bármely másik platform nem elég kielégítő az online találkozások lebonyolítására, a Facebook elképesztő új ötlettel állt elő: a virtuális valóság (VR) technológiáját segítségül hívva, ön és a munkatársai otthonról is jelen lehetnek ugyanabban az irodában.

Aki nem tudja, pontosan mi a virtuális valóság, segítünk: egy számítógépes technológiával létrehozott mesterséges világ, amelyben a résztvevők, vagyis a felhasználók megpróbálnak minél jobban belemélyedni és beleélni magukat az adott virtuális világban történő eseményekbe. Mindezt egy erre a célra kifejlesztett szemüveg segítségével. Múlt hét csütörtökön indította el a Facebook a Horizon Workrooms nevezetű ingyenes applikációját, amelyet csak egy bizonyos márkájú VR-szemüveggel (Oculus Quest 2) lehet használni. Ennek az ára 300 dollárnál kezdődik, ami nagyjából 90 ezer forintnak felel meg.

A legnagyobb közösségi portál által létrehozott ún. munkaszobákba VR szemüveggel legfeljebb 16 felhasználó csatlakozhat be, ahol mindenkit a saját maga által létrehozott – formálható, öltöztethető – avatár figurája „képvisel”. Ebben a térben egyébként összesen ötvenen is részt vehetnek. Akinek már nem volt lehetősége szemüveggel bekapcsolódni, az a virtuális konferenciateremben egy képernyőn jelenik meg.

A leghátborzongatóbb az egészben, hogy annak a felhasználónak, akinek rendelkezésére áll a megfelelő készülék, még a kézmozdulatai és a gesztikulációi is látszanak, illetve miközben beszél, az őt megjelenítő avatár szája mozog. „Az elmúlt 18 hónapban a pandémia csak nagyobb bizalmat adott nekünk abban, hogy ez a technológia igenis fontos” – mondta Andrew Bosworth, a Facebook Reality Labs alelnöke, múlt hét kedden. Elmondta azt is, hogy a Facebook körülbelül egy éve használja cégen belül az alkalmazást.

Az általuk létrehozott munkaszobák a felhasználóknak vizionálják, hogy mi következhet a jövőben ennek a technológiának a terén. Továbbá mutatja azt is, hogy a Facebook milyen messzire jutott az erre a célra kifejlesztett hardver és a szoftver egyesítésében az Oculus 2014-es megvásárlása óta, és mennyi lehetőség rejlik még benne.

(Kiemelt kép: Egy résztvevő az Oculus Quest VR szemüveget próbálja a Facebook F8 konferenciáján San Joséban, 2019. április 30-án. Fotó: Amy Osborne / AFP)