Reklámmentes lehet a Facebook azoknak, akik előfizetnek rá

Az ingyenes verzió is elérhető marad a hírek szerint, cserébe hirdetések szakíthatják meg a hírfolyamot.

2023. szeptember 2., 13:29

Szerző:

A Meta terveit ismerő három forrás is azt állítja, hogy a cég komolyan fontolgatja, hogy elérhetővé tesz egy teljesen reklámmentes, előfizetéses verziót a népszerű közösségi oldalaiból – írja az ATV.

 

Az Európai Unió az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt fektet az adatvédelem terén a szigorításra: a GDPR bevezetésétől kezdve a techcégek adatkezelési gyakorlata ellen indított vizsgálatokon át például a digitális szolgálatásokról szóló rendelet bevezetéséig. A reklámmentes, fizetős Facebook és Instagram változat is a szigorodó uniós követelményeknek igyekezne megfelelni.

Lényeges azonban hangsúlyozni, hogy a tervek nem arról szólnak, hogy innentől csak előfizetésért lehetne használni ezeket a szolgáltatásokat: az ingyenes változatok továbbra is elérhetők lennének. A Meta egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.

(Fotó: MTI)