Míg a MÁV falevelekkel küszködik, készülnek az 1000 km-es csúcssebességű vonatok
Egy évtizeden belül az 1000 km/h sebességű mágnesvonatokkal bővülhet az európai közlekedési hálózat. Erről a megújuló energetikai fejlesztések legnagyobb európai seregszemléjén közöltek részleteket.
Az Amszterdamban megrendezett The Business Booster rendezvényén hozták nyilvánosságra, hogy az EIT InnoEnergy által támogatott Hardt Hyperloop stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a Zelerosszal, aminek értelmében felgyorsítják a hiperhurok (hyperloop), az ultragyors mágnesvonat technológia fejlesztését.
Az utas-és áruszállítás idejét radikálisan csökkentő hiperhurok lényege, hogy az egymáshoz csatolt, mágneses energiával hajtott járművek egy alacsony nyomású csővezetékben közlekednek, közel légüres térben, rendkívül kevés energiát felhasználva, zajtalanul, kényelmesen és biztonságosan.
A sebességük akár az 1000 kilométer per órát is elérheti, ami a néhány percesre, illetve – nagyobb távolságok esetén – pár órásra redukálhatja a jövőben 130 európai nagyváros közti közlekedés idejét – olvasható a kkvmagazin.hu beszámolójában.
„A Zelerosszal kötött megállapodás a hiperhurok fejlesztéseket érintő együttműködés és konvergencia nagyszerű jele. Versengés helyett a kooperáción a hangsúly annak érdekében, hogy ez a forradalmi innováció valósággá váljon Európában és azon túl is” – közölte Mars Geuze, a Hardt Hyperloop társalapítója.
David Pistoni, a Zeleros vezérigazgatója szerint együtt képesek felgyorsítani a hiperhurok kereskedelmi forgalomba hozatalának folyamatát. Egyúttal meggyőződése, hogy ez a kooperáció csupán az első lépés azon az úton, ami a hiperhurok-iparág kiépüléséhez vezet.
(Kiemelt kép: Domenik Radeck, a Hyperloop projekt műszaki vezetője megmutatja a szállítókapszulát Markus Blume-nak (CSU), a tudományért és a művészetekért felelős államminiszternek és Markus Södernek, Bajorország miniszterének (CSU) a Hyperloop megnyitóján 2023. július 26-án. Fotó: Peter Kneffel/dpa via AFP)