Mégsem volt túl lassú a biztonsági autó az Ausztrál Nagydíjon
Nem volt jogos Max Verstappen kritikája?
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közleményben jelezte, nem tartja jogosnak azokat a versenyzői észrevételeket és kritikákat, amelyek szerint az Aston Martin biztonsági autója túlságosan lassan haladt volna a múlt vasárnapi Formula-1-es Ausztrál Nagydíjon.
Több pilóta, így a világbajnoki címvédő Max Verstappen is kifogásolta a futam közben, hogy a Safety Car alacsony tempója miatt nem tudja megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat a versenyautóján. A Red Bull holland versenyzője teknősként jellemezte az Aston Martint, amely szerinte nem volt annyira gyors, mint a Mercedes biztonsági autója, amelyet más viadalokon használnak. Az Ausztrál Nagydíjon kétszer is pályára hajtott a Safety Car, ugyanakkor a versenyen győztes és az összetettben is élen álló Charles Leclerc (Ferrari) azt mondta, bár maga is kínlódott a biztonsági autó mögött a gumik melegítésével, nem tartja valószínűnek, hogy az Aston Martin ennél gyorsabb tudott volna lenni.
A FIA a közösségi oldalán is megjelent csütörtöki közleményben azt írta, hogy a Safety Car elsődleges feladata bizonyos helyzetekben garantálni a pilóták, a sportbírók, valamint a pályamunkások biztonságát. Utóbbival azért sem lehet gond a FIA szerint, mert a megrendelésre készített biztonsági autókat a világ legnagyobb gyárai közé tartozók közül kettő szállítja az F1 számára, és mind az Aston Martin, mind pedig a Mercedes járművei fel vannak készítve arra, hogy bármilyen körülmények között el tudják látni a feladatukat, személyzetük pedig nagyon tapasztalt és képzett. A Forma-1-es világbajnoki idény a jövő hétvégén Imolában folytatódik az Emilia Romagna Nagydíjjal.
(Kiemelt kép: Biztonsági autó az Indonéz Nagydíjon. Fotó: BAY ISMOYO / AFP)