Tíz évre titkosították az autópályák koncesszióba adásának számait

Arra hivatkoznak, hogy döntés-előkészítő anyagról van szó.

2021. június 30., 10:55

Szerző:

Elutasította a Nemzeti Koncessziós Iroda a Transparency International (TI) adatigénylését, melyben a civil szervezet azt kérte, mutassák be azokat a számításokat, amelyek alapján indokolható, hogy 35 évre írnák ki az autópályák koncessziós szerződését, illetve hogy ez az időtáv megfelel-e az uniós irányelveknek - írta a Népszava.

A civil szervezet azt mondta a lapnak, hogy a hivatal arra hivatkozott, döntés-előkészítő anyagról van szó, emiatt szerintük tíz évig nem nyilvános. Vagyis az NKI szerint majd csak tíz év múlva ismerhetné meg a közvélemény, hogy milyen megfontolások mellett döntött a kormány a 35 éves koncesszió kiírásáról. Nagy Gabriella, a TI programvezetője a lapnak azt mondta, „fontolgatják, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt”.

A készülő sztrádakoncessziót az Orbán-kormány legsúlyosabb lenyúlási kísérletének nevezete Karácsony Gergely főpolgármester, miniszterelnök-jelölt. A kérdésben az ellenzék egységes, több párt is jelezte, hogy elutasítja a sztrádák 35 évre történő koncesszióba adását.

(Kiemelt kép: Az új M76-os autóút M7-es autópálya holládi csomópont - Balatonszentgyörgy közötti szakasza Balatonszentgyörgy közelében 2020. október 22-én. Fotó: Varga György / MTI)