Mosolyogj! Fotó!

A világ egyik vezető fényképezőgép márkája megbízásából készült felmérés szerint az amerikaiak jelentős része nem tartja magát fotogénnek, önmagával elégedetlen a fényképeken, és ha tehetné, újra elkészítené például az érettségi, esküvői, születésnapi portrékat…

2009. december 22., 15:58

A napokban tette közzé „Picture Yourself” című, az amerikai lakosok saját fotóikkal kapcsolatos attitűdjét vizsgáló kutatását a Nikon. A felmérés szerint az amerikaiak nem elégedettek a fotókon látható önmagukkal, és ha tehetnék, sok képet újra elkészíttetnének.

Az 1000 megkérdezett részvételével készült, a felnőtt lakosság véleményét reprezentáló kutatás szerint az amerikaiak 92 százalékáról készült legalább egy fényképfelvétel az elmúlt egy évben.

A fotókkal kapcsolatban azonban a válaszadók 79 százaléka úgy fogalmazott, „élőben sokkal jobban néznek ki, mint a képeken”.

Érdekes módon a nemtetszési arány szinte megegyezett a férfiak és nők között: a nők 79, a férfiak 78 százaléka nem volt elégedett a róla készült fényképekkel.

Mi az, ami nem tetszik?

A megkérdezettek 26 százaléka a kép által sugallt testsúlyával bizonyult elégedetlennek, 18 százaléknak pedig nem tetszett a saját mosolya, illetve a fogai. 16 százalékot a szemei, 8 százalékot a ráncai, 7 százalékot a túl fényes, 6 százalékot pedig a túlsápadt arca zavarta.

Vannak bizonyos vissza nem térő pillanatok, amelyekre később, a fényképeket nézegetve jól esik visszagondolni. Van az úgy azonban, hogy a kép nem sikerül túl jól, vagy legalábbis nem tetszik annak, akiről készült…

A kutatás szerint a megkérdezettek 25 százaléka, ha tehetné, újra elkészíttetne egy bizonyos családi portrét, 21-21 százalékuk pedig újracsináltatná a középiskolai érettségi képét, illetve a jogosítványban szereplő arcképét.

15 százalék egy esküvői fotó, 7 százalék pedig valamelyik születésnapi képe sikertelenségét fájlalja - idézte a kutatástr az ELTE Társadalomtudományi Karának hírlevele.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.