Miben rejlik a Kulcs-Soft sikere?
A 21 éve tartó sikertörténet 1989. december 22-én kezdődött, mikor Kulcsár Tibor megalapította a Kulcs-Soft Számítástechnikai Bt-t. Az azóta elért eredmények a magabiztos jövőképnek, a dolgozói elégedettségnek és a piaci trendek felismerésének köszönhetőek. A cég jelentős összeget fordít innovációs tevékenységekre, amivel mindig egy lépéssel a konkurencia előtt jár: elsőként vezették be a magyar piacon az online tudásbázist, elektronikus bankkártyás fizetést, először készítettek magyar ügyviteli szoftvert okostelefonra.
A Kulcs-Soft az évek során Magyarország vezető ügyviteli szoftvergyártójává nőtte ki magát, ami 15 százalékos piaci részesedéssel párosul. Legkedveltebb szoftvereik a bér- és könyvelőprogram, illetve a készlet- és a számlakezelés. A társaság bevételének két legfontosabb eleme a szoftverértékesítés és a support szolgáltatás, de az egyedi szoftverfejlesztések, az ügyfeleknek nyújtott egyéb szolgáltatások, valamint az oktatási és konzultációs tevékenységek is jelentős forgalomnövelő szereppel bírnak.
A cég azonban nem ülhet babérjain, törekedni kell a növekedésre és a 30 000 szoftver felhasználó maximális elégedettségére. A kulcs ehhez a folyamatos fejlesztés és a piaci lehetőségek szakadatlan kiaknázása. Két évtized munkája árán 2009. október 30-án a Kulcs-Soft részvényeit bevezették a Budapesti Értéktőzsdére, ami új távlatokat nyitott a vállalkozás életében.
A jövő lehetőségei
Az okostelefon-piac dübörög, ezt a cég sem nézheti tétlenül. A Kulcs-Soft fejlesztette le az első magyar ügyviteli programot iPhone-ra, és ez csupán egy hosszú távú fejlesztés-sorozat első állomását jelenti. A mobil szoftverpiac évi több százmilliárd dolláros forgalmat generál, a cél az 1 ezrelék megszerzése. A szám nagy bátorságra vall, azonban megnézve a versenytársak aktivitását, minden esély megvan rá.
A Kulcs-Soft elképzelése szerint az e-book olvasók megjelenése forradalmi változást hoz a könyvek piacán. 2011 az elektronikus könyvolvasók éve lesz, és az eszköz fokozatosan váltja majd fel a klasszikus, papíralapú könyveket. Az elektronikus terjesztés könnyebb, gazdaságosabb, és nem emészti fel azt az óriási mennyiségű papírt, amit a hagyományos nyomtatás. A tankönyvek lecserélésével kisiskolások nem lesznek kitéve többet a gerincferdülés veszélyének, az egyetemisták, főiskolások oktatásában is új dimenziók nyílnak. A Kulcs-Soft kifejlesztette iPad-re írt saját e-book könyvolvasóját, amire ingyenesen letölthetőek a legfrissebb és legnépszerűbb könyvek. A program könnyű kezelhetőséget és kényelmes olvasást tesz lehetővé, az integrált reklámozási felülettel pedig garantálja a könyvek díjmentességét.
Hangsúlyos irány a határon túli piacok megszerzése: a cég a külföldi terjeszkedést tűzte ki célul. Az internet elterjedése megkönnyíti a nemzetközi eladást és lehetővé teszi a költségek drasztikus csökkentését. Nincsenek csomagolási, postázási, disztribúciós kiadások, nem kell helyi irodákat nyitni, ott alkalmazottakat foglalkoztatni. Nem kell más, mint egy átlátható honlap, hatékony online marketing és persze egy jó szoftverprogram. Egyikben sincs hiány. Köszönhetően az angol, német, spanyol, orosz, román és szlovák verzióknak, a cég szoftvereit 45 ország 300 vállalkozása használja. Idén 1 000 program külföldi értékesítése, jövőre 10 000 új ügyfél a cél.
Innováció az online hirdetésekben
A Kulcs-Soft legújabb fejlesztése a
Kulcs-Kereső. A Kulcs-Kereső egy online és mobil hirdetési felület, amelyben az üzleti ajánlatok kulcsszó keresésekre jelennek meg. Kulcsár Tibor, a Kulcs-Soft elnök-vezérigazgatója nagy fantáziát lát az internetes hirdetési piacban, amit a leginkább tervezhető, mérhető marketing formának tart. Segítségével a hirdető csak honlapjának valós látogatóiért fizet, és statisztikai oldalán nyomon követheti számuk alakulását.
A Kulcs-Kereső célja, hogy a hazai internetezők kényelmesen, gombnyomásra válogathassanak a legkülönbözőbb üzleti ajánlatok és szolgáltatások között. A kereső azzal különbözteti meg magát a Google keresőóriástól, hogy találati listájában kizárólag vállalkozások ajánlatai jelenhetnek meg. Nincs link gyűjtő oldal, cégkatalógus vagy blogbejegyzés, hír a találati listában. A Kulcs-Keresőt azok használják, akik vállalkozások honlapját böngészve terméket vagy szolgáltatást szeretnének vásárolni. Egy olyan online térben kereshetnek, ami az üzleti élet valamennyi szereplőjét magába foglalja, legyen szó akár a KKV szektor egy szereplőjéről, akár egyéni vagy társas vállalkozásról.
A cégek számára a kereső egy költséghatékony és tervezhető lehetőséget kínál, amivel bővíthetik ügyfélbázisukat, növelhetik honlapjuk látogatottságát. A hirdetések a kereső főoldalán, a folyamatosan bővülő társoldalakból álló ún. display hálózaton és a Kulcs-Soft Nyrt. ügyviteli szoftvereiben is elérhetőek. A hirdetési csatornák ezen sokszínűsége adja a kereső igazi erejét, ami átgondolt és jól célzott kampányokkal heti szinten 300 000 internet felhasználó megszólítását teszi lehetővé.
A Kulcs-Soft, így a Kulcs-Kereső sikere is a folyamatos megújulásban, az állandó fejlődésben és a felhasználói igényekhez való gyors alkalmazkodásban rejlik.