Malév-vezérigazgató: a létszám 1.600-ról 1.000-re csökken
Három éven belül nyereségessé kívánja tenni a Malévot, de ehhez arra is szükség van, hogy a jelenlegi 1.600-ról a következő években ezerre szállítsa le a létszámot. Erről beszélt a hamburgi Welt am Sonntagban vasárnap megjelent interjújában Martin Gauss, a légitársaság tavasszal kinevezett új, német vezérigazgatója
Gauss, aki pilótaként kezdte pályafutását majd legutóbb a dba német légitársaság sikeres menedzsere volt, elmondta: alkotóan kell az immár száz százalékig magánkézben lévő magyar légitársaság gondjait megoldania. A tulajdonosoknak régi adósságokat kell visszafizetniük, egyúttal friss tőkére is szükség van és vannak jelek, hogy ezek a kérdések megoldhatók. További gond, hogy a Malév annyira függ a nyári forgalomtól, mint egyetlen más európai légitársaság sem. Ezért új, téli járatokat kell indítani s arra törekedni, hogy minél több utas Budapesten át jusson úti céljához, elsősorban a Balkánon és a Közel-Keleten. A damaszkuszi, a bejruti, a tel-avivi járatok igen kifizetődőek, akárcsak a balkáni célpontokra vezetők. Annál is inkább, mert ebben a régióban a tehetősebbek business-osztályon repülnek – ellentétben például a német gyakorlattal.
A vezérigazgató nem gondol arra, hogy – a fapados légitársaságok példájára - az étkezések elhagyásával takarékoskodjanak, mivel az ízletes magyar konyha, a jó borok vonzzák az utasokat. Ugyanakkor másfajta kiszolgálásukra jobban kell figyelni: amíg erre fel nem hívták a figyelmét, a Hamburg-Budapest járaton az egyetlen német nyelvű újság a Neues Deutschland, az egykori NDK utódpártjának lapja volt s persze el kell kerülni, hogy egyfajta politikai irányultságra gondoljanak.
Gauss elmondta, hogy a következő években - tárgyalásos alapon - a jelenlegi 1.600-ról ezerre kívánja csökkenteni a Malév alkalmazottainak létszámát. A vezérigazgató beszélt arról is, hogy legutóbb a korrupció felderítésére kért vizsgálatot a vállalatnál a KPMG-től és az auditálás „feltárt némely dolgokat, amelyekkel nem számoltam.”