Magához tér az autópiac?

Bár Európa legtöbb országában januárban már a második hónapja több új autót értékesítettek, mint egy évvel korábban, Magyarországon nemcsak hogy csökkentek az eladások, de a visszaesés mértéke is a legnagyobb, több mint 50 százalékos volt - derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legutóbbi adataiból. A meghosszabbított roncsprogramoknak köszönhetően a nyugat-európai vevők autóvásárlási kedve nem csökkent idén januárban: a tavaly azonos időszakihoz képest 14,9 százalékkal emelkedett. Ahol azonban már kifutottak a roncsprogramok az eladások is csökkentek.

2010. február 17., 12:56

Az Európában januárban értékesített több mint 1 millió új autóból Magyarországon csak 2.970-et értékesítettek, 50,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Tavaly az egész évben 60,5 százalékkal 56 ezerre csökkentek a magyar újautó eladások.

"Eltérően a 2009-es évkezdettől, idén erősen indított a január, bár az év hátralevő része még sok bizonytalanságot hordoz magában" - idézi a közlemény David DiGirolamo, a JATO Consult vezetőjét. Felhívta a figyelmet arra, hogy a roncs-programok az idén már biztosan kifutnak, az utóbbi hónapokban tapasztalt folyamatos meghosszabbítások ellenére, melyek nagyban befolyásolják a jelenlegi piaci folyamatokat.

Európában a legnagyobb mértékben, több mint 80 százalékkal a norvég eladások nőttek, mintegy 10 ezer darabra. Éves összehasonlításban az eladások Magyarország mellett Lettországban, Litvániában, Észtországban, Lengyelországban, Cipruson és Németországban csökkentek.

(MTI)

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.