Lecsúszott a helyéről a 8-as épülő völgyhídja

Miközben autópálya átadási lázban égünk - tegnap nyílt meg az M0-ás keleti szektora, a jövő héten követi az M6-os érdi tetőhöz vezető része, újabb egy hét múlva pedig a Megyeri-híd -, máshol is épülnek utak, néha sajnos nem a legsikeresebben. Az M6 nagy port kavart alagútomlása után most újabb gikszer történt: lecsúszott a helyéről Márkónál a 8-as út épülő völgyhídja, szerencsére senki sem sérült meg.

2008. szeptember 17., 11:57

A helyi lap, a Veszprémi Napló beszámolója szerint a múlt héten kezdte meg a beruházó, az osztrák Bilfinger vezette konzorcium a 8-as főút Márkót elkerülő szakasza építésének leglátványosabb szakaszát, a márkói viadukt „helyretolását”. Ez nagy körültekintést és tökéletes előkészítést kívánó, bonyolult műszaki művelet. Előzetesen a völgyhidat a bándi oldal felőli hetes hídfő mögött teljes egészében megépítették. A most beemelni próbált 273 méteres 2-2 sávos pályatesteket kiépített hidraulika segítségével együtt akarták mozgatni, ami nem egyszerű feladat, a pályatestek ugyanis egyenként háromezer tonnát nyomnak.

A viaduktot azonban nem sikerült a helyére illeszteni. A műveletet megkezdték, de a Veszprémi Napló információi szerint a viadukt tolás közben elcsúszott. Skoumal Gergely főépítésvezető a műszaki problémát elismerte, mint elmondta a völgyhíd tolás közben déli irányba, körülbelül egy métert mozdult oldalra és így lecsúszott az alátámasztásokról a szerelőtérre. A rögzített segédhíd, amelyet a híd betolásához használtak, deformációkat szenvedett, de szerencsére nem csúszott le az első oszlopról, ami komolyabb problémát is okozhatott volna.

Személyi sérülés információink szerint nem történt. A művelet kudarcának okát jelenleg vizsgálja a kivitelező. Arról egyelőre nincs hír, hogy a történte mennyi késést okoznak a munkálatokban, és a hídépítők mikor, milyen technológiával próbálkoznak újra.