Irtózatos mennyiségű pénzt költött el a magyar állam reklámra tavaly

2018. november 9., 12:02

Szerző:

A magyar reklámpiac legnagyobb megrendelője a kormányzat volt tavaly, írja az éves régiós CANnual Report reklámpiaci jelentése alapján a 444.

A közép-és kelet-európai, független reklámügynökségek közreműködésével készült beszámoló szerint a magyar állam kétszer annyit költött mint a második helyezett: az állami 32 millió eurós – azaz 10 milliárd forintos – kiadás mögött a Magyar Telekom közel 15 millió eurós büdzséje áll. 

Idén a választások előtti négy hónapban 75 százalékkal költött többet a kormányzat reklámokra (azaz kormányzati propagandára), mint egy évvel korábban.

A régióban nincs még egy olyan ország, ahol a Top10 legtöbbet hirdetésre költő közt szerepelne az állam – jegyzi meg a lap.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.