Hatalmasat kaszál a Fidesz holdudvara – megdöbbentő számok
Simicska-Nyerges-Fonyó – 80% – A Kantar Media listaáras adatai alapján 2012 első felében a Fidesz-közeli gazdasági holdudvar az állami hirdetések 80 százalékát vitte.
A Kreatív Online a nyári, részletes Közterületi pénzosztás az Orbán-korszakban cikke után a Kantar Mediától novemberben kikérte a 2012 első féléves listaáras adatokat a közterületi piac állami hirdetési bevételeire vonatkozóan. Ebből az látszik, hogy a közterületi médiában az állam továbbra is a Fideszhez köthető üzletemberek – Simicska Lajos, Nyerges Zsolt és Fonyó Károly – közterületi vállalkozásait favorizálta (az üzletemberek médiavállalkozásait korábban több cikkben tárgyaltuk, például itt és itt, ezért tovább nem részleteznénk). Ahogy korábban sem, úgy most sem állítjuk, hogy a listaár közel állna a tényleges költésekhez (erről a problémáról, és annak kezelhetetlenségéről szintén nyári
cikkükben, illetve iparági ajánlásukbanolvashat), a listaárakkal mindössze arányokat próbálunk bemutatni.Maradt a 80 százalék
2012 első félévében (január 1-től július 30-ig) a Kantar listaáras adatai alapján az állami szektor 2,12 milliárd forintot költött (2011-ben egész évben 3,59 milliárd forint volt, tehát jó eséllyel idén év végéig több lesz, mint tavaly). Ebből listaáron 1,46 milliárd forint ment a Simicska és Nyerges tulajdonába tartozó Publimontba, 240,5 millió pedig a Fonyó Károly érdekeltségébe tartozó, német-társtulajdonú Euro AWK-ba. A Publimont részesedése így 69 százalékos, az Euro AWK-é pedig 11 százalék, ezzel közös részesedésük 80 százalék, ugyanannyi, mint tavaly egész évben volt (A Kantar Media adatbázisában a Simicska-érdekeltség Mahir Cityposter nem szerepel, illetve a Publimont-érdekeltségű BKV-járműreklámokat sem becsüli ebben az adatbázisban, de mindkét felületen megjelentek állami hirdetések. A Kantar ezen adatbázisa csak óriásplakát és citylight-felületeket vesz figyelembe!).
Részletek a
Kreatív.hu-n.