Ezért várat magára az elektromos autók elterjedése a taxisok között
Drága a benzin, de egy elektromos autó még drágább.
Az üzemanyagárak drasztikus emelkedése a taxisokat különösen kellemetlenül érinti, ezért nem véletlen, hogy megint felmerült az igény a fix tarifák emelésére Budapesten. Logikus lenne, hogy a drágulás felgyorsítja az átállást az elektromos autókra, ez azonban nem ilyen egyszerű – írta a napi.hu.
Már-már nem mondhatjuk szokatlan jelenségnek, ha látunk egy tisztán elektromos hajtású taxit, de még közel sincsenek ezek az autók többségen a többi típushoz képest. Az elektromos autókra való átállás egyik legnagyobb problémája, hogy még mindig nagyon drágák. A taxisoknak pedig jellemzően nem áll rendelkezésre 13-15 millió forint az autócserére, de állami segítséggel is nehéz a 6-8 millió forint előteremtése. A töltőhálózat sűrűsége is egy probléma, ugyanis nincs belőlük a fővárosban annyi, hogy egy taxi könnyen és gyorsan találjon egy szabad otöltőszlopot.
A másik érv pedig, hogy a hibrid autók keveset is fogyasztanak, nem olyan drágák és tölteni se kell őket. Egy Toyota Prius átlagfogyasztása 4,5-4,8 liter között van, ami ilyen benzinárak mellett annyira nem a világvége. A portál megkérdezte a City Taxit és a Boltot is, és mindketten megerősítették azt, hogy a legtöbb sofőrjük hibrid autókkal jár, mert jelenleg azok a legkedvezőbbek.
(Kiemelt kép: A Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház és Rendelőintézet főbejárata, várakozó taxikkal a főváros XX. kerületében a Köves út 1. szám alatt. fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László)