Egy pulzusemelő hír a reggeli kávé helyett

Tízből kilenc háztartás vásárol Magyarországon kávét, a legnépszerűbb továbbra is az őrölt, pörkölt – derül ki a GFK elemzéséből. A piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója az InfoRádiónak azt mondta: 2012-ben többet költöttünk értékben kávéra, de mennyiségben kevesebbet vásároltunk.

2013. január 21., 05:30

Jelentősen átalakultak a kávézásban a fogyasztók szokásai – derült ki a GFK kutatásából. A piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója az

InfoRádiónakelmondta: kávéra többet költünk (elsősorban az áremelések hatására), de kevesebbet fogyasztunk.

Egy átlagos vásárló mintegy 8000 forintot költött kávéra 2012 január-októberben, szemben az előző év azonos időszaki 7400 forinttal, a kávépiac azonban mennyiségben 6 százalékkal csökkent – tette hozzá Vella Rita.

De még mindig nagyon népszerű ital a kávé: tízből kilenc háztartás vásárolja. A legkeresettebb az őrölt-pörkölt, utána jön a 3 az 1-ben, és az instant.

Az elemzés jelzi: a háztartási kisgépek kiskereskedelmi piaca 2012 első kilenc hónapjában jelentősen csökkent, így a kávéfőzőgépek eladása is visszaesett, a darabszámot tekintve 16 százalékkal. A visszaesés a különböző típusoknál eltérő mértékű volt: a filteres kávéfőzők eladása több mint egynegyedével (27 százalékkal), míg az eszpresszó kávéfőzőké 11,3 százalékkal csökkent.

A nyugdíj összegének növelése érdekében többféle társadalombiztosítási megállapodás köthető, amelyek lehetővé teszik a szolgálati idő és az alapkereset bővítését is, így biztosítva a magasabb nyugdíjat, illetve az elégséges szolgálati időt a jövőben.