Brutálisan drágul a csoki, és ez nagyon rossz hír Orbánné Lévai Anikónak is
Folyamatosan bővül a hazai édességgyártók forgalma, a múlt évi nettó bevételük 207 milliárd forint volt, a 2013-as adat pedig 177 milliárd volt a Nemzeti Cégtár adatai szerint. A trend várhatóan folytatódik már csak azért is, mert egy friss kutatás kimutatta:
majdnem egymillió magyar vallja magát nassolásfüggőnek.
– írja a Világgazdaság.
A piac, ezzel pedig az édesipar az elmúlt néhány évben jelentősen át is alakult, az egyik fő változás az, hogy a fogyasztók egyre inkább a minőségi termékeket keresik.
Örömre azonban mégsincs sok ok.
A szektor nehéz időszakon van túl, épp csak kezd újra talpra állni. „Nagy érvágás volt az iparágnak a népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetése, ami minden pénzügyi mutatóban erős visszaesést okozott. Csak lassan tud kilábalni a szektor” – mondta a lapnak a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára, Intődy Gábor.
Ráadásul ez az adónem jövőre átlagosan 20 százalékkal nő, így megszűnik a lehetőség, hogy a cégek az adójuk egy részéből egészségfejlesztő programokat szervezzenek.
A szövetség titkára egyébként nem látja a a termékadó jelentőségét, mondván,
a hazai lakosság jóval kevesebb cukrot fogyaszt az európai átlagnál
– írja a lap.
Orbán Viktor szerencsére előrelátó volt, és idejében felkészült az ínséges időkre: még tavasszal alaposan bevásárolt csokiból a szerencsi mintaboltban, ahol ajándék-desszertet is kapott, amelynek leginkább a csokiimádó felesége örülhetett: