Bemutatták a Suzuki Swift új modelljét

Orbán Viktor miniszterelnök és Oszamu Szuzuki, a Suzuki Motor Corporation elnök vezérigazgatója közösen vezették le a futószalagról csütörtökön a Suzuki Swift új modelljét, amelynek premierjét Esztergomban tartották, de több országban gyártani fogják. A miniszterelnök köszöntőjében elmondta: a Suzuki gazdasági sikere fontos üzenet Magyarország számára, a válságtól nem kell megijedni, a pesszimizmus nem vezet sehová. Hozzátette, a Suzuki gyár új modellel, a magyar politika új gazdasági rendszerrel rukkol elő.

2010. június 10., 13:13

A japán és magyar együttműködésben közös, hogy hiszünk a jövőben és van erőnk változtatni - fogalmazott Orbán Viktor , aki hozzátette, két nappal az új Swift világpremierje előtt a magyar kormány futószalagjáról is legördült egy termék. "Leraktuk egy új gazdasági rend alapjait, melynek középpontja a munkahelyteremtés. Tíz év alatt egymillió munkahelyet teremtünk" - fejtette ki.

Az első, meggypiros modell megjelenése utáni sajtótájékoztatón Oszamu Szuzuki elmondta, Esztergomban az idén 170.000 autót gyártanak, ebből 40.000 lesz az új modell. A vállalat üzletpolitikájában Európa kiemelt helyen szerepel, ezért hozták a gyártást ide és az induláshoz 250 millió eurót ruháztak be. Az autó 2010 őszétől lesz kapható Magyarországon.

A Suzuki magyarországi piaci részesedése 13,48 százalék volt 2009-ben, ezzel a márkák között megtartotta 13 éve elfoglalt vezető helyét. A vállalat legnépszerűbb autói az esztergomi modellek, SX4-ből 3.084-at értékesítettek, Swiftből 2.480 fogyott, a Splash-ből 2.209 darabot adtak el. A Japánból érkezett modellekből 339 talált gazdára.

A Suzuki Motor Corporation a világ tizedik legnagyobb autógyártó vállalata, 51.500 főt foglalkoztat, 23 helyen rendelkezik termelőegységgel, 198 országban és régióban folytat üzleti tevékenységet.

2025. június 19., 11:12

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.