Akcióvadász vásárlók

A tendenciák alapján 2015 végére már 2,3 millióan vásárolnak online Magyarországon, ami töretlen fejlődést jelez – áll a GKI Digital és az Árukereső.hu közös vállalati és lakossági felmérésében.

2015. november 9., 21:06

– Az online vásárlók körében hat különböző csoportot azonosítottunk: kezdő, alkalmi, akcióvadász, utánajáró, rutinos és kalandor – mondja a 168 Órának Madar Norbert, a GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. üzletágvezetője. – A rutinos vásárlók köre a legnagyobb, őket az utánajárók követik. Minden negyedik internetes vásárló ez utóbbi csoportba tartozik. Az arány jól jelzi: az online vásárlás ma már tényleg nemcsak az alacsonyabb árakról szól, hanem sokkal inkább az internet adta lehetőségek – gyors információszerzés, ellenőrzés, válogatás – egyre szélesebb körű kihasználásáról.

Más-más terméket is vesznek az egyes vásárlói típusok. A legkeresettebbek a könyvek, a játékok és a műszaki cikkek.

Egyébként a napi ritmusunk szerint vásárolunk.
– Egy átlagos hétköznapon három nagyobb vásárlási csúcs jellemző. Az első a munkaidő kezdetén reggel kilenc és tíz óra körül, a második a munkaidő utolsó órájában van, a harmadik kiemelt időszak pedig este hét-nyolc körül tapasztalható. Addigra végzünk az otthoni teendőkkel, és elkezdődik a szabadidős tevékenység, amelynek kiemelt része az internetezés, termékek böngészése, így a vásárlás is – jegyzi meg Madar Norbert.