Akciókkal menekülnének a szolgáltatók
A 2008 óta elhúzódó gazdasági válság a világ fejlett országainak nagy részét recesszióba süllyesztette, és csak kevesen mondhatják el magukról, hogy a nehéz időkben is növelték bruttó nemzeti össztermékük mértékét. Az ezzel együtt járó, általánosan tapasztalható, nehezedő életkörülmények Magyarországon is óriási béklyót kötöttek a kiskereskedelemre. Ebből a nehéz helyzetből próbálnak talpra állni napjainkban a különböző szolgáltatók, üzletek és szálláshelyek.
Mediterrán nyaralás egy félhavi buszbérlet áráért
Az egyik kitörési pont a kereskedelem élénkítésére az online vásárlások élénkülése lehet, ezen belül pedig a kimagasló kedvezményeket nyújtó, úgynevezett kuponos oldalak térnyerése. Az eNET Internetkutató és Gazdasági Kft. friss éves kutatási összefoglalójából kiderül, hogy 2012-ben hazánkban már 6,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított az online bónuszos piac. A szereplők száma ugyan csökkent az utóbbi években, a talpon maradt oldalak azonban növelték népszerűségüket.
Az egyre több vásárló által igénybe vett értékesítési csatorna lényege, hogy a különféle termékeket, szolgáltatásokat eladni szándékozó cégek némi jutalékért cserébe leszerződnek egy kuponos társasággal, amely az oldalán a gondosan előkészített ajánlatokat eljuttatja széles vásárlóközösségének!
Egy jó akció így igen nagy embertömegekhez eljuthat, akik ezáltal könnyedén és kiváló áron férhetnek hozzá a különböző szolgáltatásokhoz vagy termékekhez. Ennek köszönhetően mindenki jól jár, hiszen a szolgáltató némi áldozatért cserébe megnövelheti forgalmát és ismertségét, a közösség pedig csemegézhet a kedvezőbbnél kedvezőbb ajánlatok közül.
Így akár pár ezer forintért eltölthetünk 1 hetet a görög tengerparton, fillérekért eljuthatunk a fogorvoshoz, és egyedi, eddig elérhetetlennek hitt – pl. szépészeti – szolgáltatásokat vehetünk igénybe!
E-KISKERESKEDELEM
Az eNET mérése is alátámasztja, hogy a magyarországi kiskereskedelemben egyre növekvő szerepet tölt be az online vásárlás: 2012-ben már a teljes hazai forgalom 2,7%-a interneten keresztül zajlott, míg idén a tavalyi 177 milliárdos volumen akár 200 milliárd forintra is növekedhet! Felértékelődött tehát ez a terület, amelynek fontosságát ma már egyre több cég ismeri fel.
„Filozófiánk egyik alapja, hogy a szolgáltatók és a széles vásárlóközösségünk összekapcsolása által mindenki jól járjon” – emelte ki Vasser József, az Alkupon ügyvezető igazgatója, kifejtve, hogy egy akció által az eladó fél rövid idő alatt növelheti ismertségét, míg a vevők folyamatosan válogathatnak a 50, 70 vagy akár 90%-os kedvezménnyel elérhető termékek és szolgáltatások közül! A kuponos cég alapítója hozzáfűzte: „A legfontosabb, hogy mindenki elégedett legyen, ezért a megjelenés előtt rendkívüli gondossággal mérlegelünk minden
alkut, és csak a legjobbak kerülhetnek fel oldalunkra. Így szinte borítékolható a siker!”
KUPONOS OLDALAK ELADÁSAI KATEGÓRIÁK SZERINT
A felmérésből jól látható az is, hogy a vásárlók leginkább az utazási ajánlatokat keresik és veszik igénybe, míg igen népszerűek a szépségápolási és egészségügyi szolgáltatások is! Ezek forgalma mintegy kétharmadát teszi ki az egész piacénak, így ezeken a területeken igen nagy eséllyel indulnak különböző kampányok. Néha azonban a legérdekesebb ajánlatok is nyerőek lehetnek, hiszen mint Vasser József említette, például „nanopad”-ból vagy margitszigeti kisvasutazásból is több százat értékesítettek egyetlen hét alatt.
Már látszanak a fények...
Ahhoz, hogy a kiskereskedelmi forgalom növekedésében az áttörés megvalósuljon, természetesen a makrogazdasági adatok tartósan pozitív irányba mutatása is szükséges, de megállapítható, hogy az online piac egyre nagyobb térhódításával együtt a kedvezményes vásárlások is sokat tehetnek a fellendülés elősegítéséért!
Az Alkuponról
Az Alkupon 2011 júliusában indult online kupon értékesítéssel foglalkozó közösségi vásárló oldal. A kiemelkedő kedvezmények széles körű választéka révén hamar meghatározóvá vált a magyar kuponos piacon. A