A németeké lett az M6 közepe
A múlt héten még elhalasztották az eredményhirdetést, tegnap este végül megszületett a döntés: a Bilfinger-Berger és a Porr konzorciumáé lett az M6-os Dunaújváros és Szekszárd közötti 65,1 kilométere: a tendergyőztes konzorcium végleges ajánlatában áfa nélkül 119,6 milliárd forintért vállalta a fővárostól délre futó sztráda utolsó, hiányzó szakaszának építését és 30 éves üzemeltetését.
Ez annyit jelent, hogy végeredményben 71,5 milliárd forinttal olcsóbban kell elkészíteniük az útszakaszt, mint amennyiért az első, a pályázat részvételi szakaszában ajánlatot tettek. A keddi eredményhirdetésen véglegessé vált, hogy a legtöbbet a második helyre rangsorolt Bouygues- Strabag páros engedett áraiból. Első 223 milliárdos ajánlatát 94,4 milliárd forinttal csökkentette. A győzelemhez azonban a 128,6 milliárdos vállalás is kevés volt.
A harmadik helyen a Mota-Engil Magyarország Zrt. és az Euroaszfalt Kft. konzorciuma zárt. Ők 154,5 milliárd forintért építettek volna, ami az első ajánlathoz képest valamivel kevesebb mint negyven milliárdos csökkentés. Ez utóbbi szakértők szerint még magyarázható, de a az első két helyezett esetében a 40-50 %-os árcsökkentés arra utal, hogy vagy az eredeti ajánlat volt irreális, vagy az új, feltételezve persze, hogy a kiírásnak megfelelően azonos a műszaki tartalom.
Meglepetést keltett múlt pénteken, hogy az előre meghirdetett menetrenddel szemben nem hirdettek eredményt a tenderben. Hírek szerint bizonyos kérdések az első két ajánlattal kapcsolatban a döntéshozókban felmerültek, ezért sürgős hiánypótlást kértek. Ezt követően döntöttek tegnap a tenderről, amelynek eredményét emiatt elképzelhető, hogy jogi úton megtámadják.