A Heineken nem adja a gyárát a Csíki sörnek, és másnak se
Martfűi üzeméről a Heineken Hungária nem folytatott tárgyalásokat a Lixid Projekt Kft.-vel, a telephelyét továbbra is disztribúciós és logisztikai bázisként akarja használni a jövő évtől – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a társaság.
A Heineken ennél bővebben nem óhajtotta kommentálni a tegnap megjelent hírt, amely szerint az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Projekt Kft. egy budapesti ügyvédi irodán keresztül hivatalos levélben tudatta a holland anyacéggel, hogy megvásárolná a Heineken közelmúltban bezárt martfűi gyártóegységét és a csíkszeredai gyárat, amint azt Lénárd András, a vállalat tulajdonosa is megerősítette.
Ez a bejelentés azért volt különös, mert a néhány napja felröppent hírek szerint a Csíki sör komoly bajba került – nem mellesleg sikertelen magyarországi offenzívája miatt –, habár ezt Lénárd gyorsan cáfolta. Mindeközben persze elkezdődött a találgatás: vajon miből futná a magyar kormánynak és különösen Lázár Jánosnak oly kedves csíkszentsimoni – magát a napi negyvenezer literes termelői kapacitás ellenére is szerényen csak manufaktúrának nevező –, egyébként részben ugyancsak holland vállalkozásnak ilyen költséges beruházásokra?
A Heineken most tudatta, hogy tovább kívánja erősíteni pozícióját hazánkban. A stratégia részeként 2015-ben 1,8 milliárd forintos fejlesztésbe kezdett Magyarországon, idén pedig soproni üzemében harmincszázalékos kapacitásbővítést hajt végre. José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója megállapította, hogy az idei meleg nyár eleve kedvezett a sörös cégeknek, a piaci trendek pedig elmozdulást mutatnak a prémiumkategóriák irányába, ami előnyös a Heinekennek, hiszen a vállalatnál vannak a magyar piac legerősebb sörmárkái, és közülük a legtöbb az idén két számjegyű növekedést mutat.
A világ második legnagyobb sörgyártója az első kilenc hónapban 161,3 millió hektolitert értékesített. Ez 6,8 százalékkal haladja meg a bázisidőszak eladásait. A harmadik negyedév 60 millió hordós forgalmat hozott.