A Greenpeace csillagháborúja a Volkswagen ellen
Greenpeace szerint a Volkswagen nem tartja be az európai környezetvédő törvények némelyikét. Ezért a szervezet kampányt indított ennek a magatartásnak a megváltoztatására, amelyhez a Csillagok Háborúját, a híres sci-fit használja fel.
Legújabb reklámfilmjének főszereplője egy gyerek, akit úgy öltöztetett, mintha ő lenne a Star Wars gonosz Darth Vadere. A gyereknek többszöri kísérlet után sikerül felgyújtania a gondolat erejével apja kocsiját. A Greenpeace ezt a spotot használta fel kampánya első lépéseként és azzal folytatja, hogy saga összes többi szereplője próbálja megfékezni Darth Vadert – írja az
energiacentrum.com.Arra akarják ugyanis felhívni a figyelmet, hogy a Volkswagen, imázsa ellenére milliókat költ olyan lobbik finanszírozására, amelyek lehetetlenné akarják tenni Európának a C02 kibocsátás további 20 %-ról 30 %-ra való csökkentését 2020-ig. Közben olyan nagy cégek, mint a Google, az Ikea, a Sony, az Unilever, a Philips és a Barilla támogatják ezt a további csökkentést. A Greenpeace úgy véli, hogy a Volkswagen sem engedheti meg magának, hogy lemaradjon mögöttük. Az autógyártó óriás hatékonyabb gépkocsik gyártásával sokat tudna segíteni, mivel az alacsonyabb üzemanyagot fogyasztó gépkocsik nemcsak megtakarítást eredményeznek, hanem kevesebb szennyező anyagot bocsátanak ki. De a Volkswagen régóta ellene van a hatékonysági standard javításának, holott életbevágóan fontos az olajtól való függőségünk megszüntetése.
Mint Európa első számú gyártója, a Volkswagen sokat tehet a káros anyagok kibocsátása ellen, ezért nagy a felelőssége – hangsúlyozza a Greenpeace.
Forrás:
Aiolus News