A fülkeforradalmárok elintézték: nagyvállalat hagyja itt Magyarországot

Befejezi magyarországi tevékenységét, és végelszámolással megszűnik a Bacardi-Martini Kft. – derült ki az Opten adataiból. A termékek forgalmazását egy másik cég veszi át.

2011. szeptember 17., 20:16

A kedvezőtlen gazdasági környezet miatt a háztartások fogyasztása jelentősen visszaesett, a szórakozásra, luxuscikkekre szabadon elkölthető jövedelmük drasztikusan csökkent. Mindez fokozottan érintette a Bacardi-Martini Kft. által forgalmazott szeszes italok keresletét, valamennyi termékcsoport értékesítése jelentősen csökkent – derül ki a társaság 2010-es éves beszámolójából.

A gazdaság.hu információi szerint a vásárlók erősödő árérzékenysége, illetve az akciós eladás növekvő aránya nem tette lehetővé a tervezett mértékű áremelést, ami kedvezőtlenül hatott a kft. pénzügyi teljesítményére. A szeszes italok fogyasztói árát tovább növelte az gazdasági év folyamán két alkalommal is megemelt jövedéki adó, ami tovább szűkítette a fizetőképes keresletet.

A Bacardi márka az ízesített változatok dinamikus növekedésének és az újonnan bevezetett Bacardi Mojito koktélnak köszönhetően viszont mennyiségben is növekedni tudott, ugyanakkor a vermut kategória értékesítése jelentősen csökkent.

Vuleta Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója korábban az Élelmiszer Online-nak úgy nyilatkozott, hogy a kedvezőtlen változások tükrében a Bacardi csoport a magyarországi cég fenntartásához szükséges tőkét hatékonyabban tudja befektetni más piacokon, ezért döntöttek a végelszámolás mellett. A lap információi szerint a Bacardi és Martini termékek értékesítését ezentúl a Dunapro Kft. végzi.

A Bacardi-Martini Kft. 1991 óta van jelen a magyar piacon.A kft. a 2011-es üzleti évben 4,5 milliárdos forgalom mellett 111,9 milliós adózott eredményt ért el.