25 milliárd forintért mindenki tudja, mikor fogja be a száját

Miután szakított Simicskával, Orbán Viktor most nagy médiatámogatást akar magának, mivel szeretné megtartani a hatalmat 2018 után is. Legutóbbi győzelmét nagyrészt éppen annak tulajdonította, hogy a nagy tévék és rádiók vagy mögötte álltak, vagy többnyire tartózkodtak a bírálattól.

2016. január 8., 10:45


Hogy Orbán visszanyerje befolyását a tömegtájékoztatásban, abban beavatottak szerint elsősorban Vajna, Rogán és Habony igyekszik segíteni neki. A csata leginkább a TV2-ért zajlik. Hogy a csatorna ne termeljen veszteségeket és maga mögött hagyja az adósságokat, ahhoz megfigyelők szerint igen nagy szüksége lesz az állami hirdetésekre és a kábelsugárzási díjak bevezetésére. Ez akkor nagyon valószínű, ha Andy Vajna kerül birtokon belülre – mondják a hozzáértők.

A hatalom tagadja, hogy nyomást gyakorol a sajtóra, azt mondja, tiszteletben tartja a vonatkozó uniós normákat. Közben beindult a Habony-féle Modern Media Group, amely azonban cáfolja, hogy Orbán szócsöve akarna lenni. Jól értesült körök szerint ebben a felállásban Rogán hozza a központi reklámokat, hiszen ő a kormányzati kommunikáció főnöke, 25 milliárdos kerettel. Azaz ő a legnagyobb szereplő a 189 milliárdos hirdetési piacon.

Az egyik nagy tévé főnöke azt mondja, a 25 milliárd már akkora pénz, amennyiért a média főszereplői tudják majd, mikor fogják be a szájukat. Vagyis nincs szabad sajtó Magyarországon. Polyák Gábor médiakutató úgy ítéli meg, nem kétséges, hogy a trió összedolgozik. Rogán adja a tőkét, Habony és Vajna pedig a médiahálózatot építi

(Reuters)