10 millió forintos büntetést kapott az Auchan

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Auchan, amikor egyes termékeinek népszerűsítése során azt a látszatot keltette, hogy a fogyasztók magyar árut vásárolnak - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely a céget 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.

2012. augusztus 22., 16:23

Az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 2010. augusztus 6. és 12. között nyomtatott és internetes reklámkiadványában, illetve egyéb hirdetéseiben egyes termékeit magyar népi motívummal, piros és zöld színekkel, valamint „Auchan Hungarikum” felirattal népszerűsítette.

A GVH megítélése szerint az átlagfogyasztó az Auchan hirdetéseit látva az indás-tulipános virágmotívum, a nemzeti színek és a hungarikum kifejezés alapján magyar termékre asszociál. Az Auchan viszont a reklámozott termékek jelentős részénél nem bizonyította azok magyarságát. Ezért állapították meg, hogy az Auchan a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, és kötelezték a vállalkozást 10 millió forint bírság megfizetésére - tájékoztatott a versenyhivatal.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.