Az icipici női cipő

Nem tagadom, ezt a kiállítást a címe miatt kerestem fel. (Mennyit számít egy jó cím, látják?) Az egykori székesfehérvári piarista rendház – amelyhez egyébként iskola is csatlakozott, oda járt, hogy mást ne mondjunk, Vörösmarty Mihály – dísztermében ugyanis a következő címmel hirdettek egy tárlatot: Amiért megőrülnek a nők II.

2010. április 11., 18:52

Őszintén szólva régóta ambicionálom, hogy megnyugtató választ kapjak arra a kérdésre, mégis, mitől őrülnek meg a nők, s bár kutatásaim során értem el szerény részeredményeket, itt minden adalék fontos lehet.

Megérthetik hát, hogy nem hagyhattam ki ezt a kiállítást. Amelyben, az alcímnek megfelelően, az elmúlt évszázadok cipődivatját tekinthetjük át egészen vázlatosan (viszont a sok szép női cipő mellett néhány elegáns férficipő is feltűnt a tárlókban, sőt, kiegészítésként igazi cipőszobrokkal is találkozhatunk).

A nők tehát a csinos cipőkért őrülnek meg másodsorban (hagyják abba a mosolygást, kedves férfi olvasók, a sorozat első része a táskákról szólt), de lesz, ha jól értem, harmadik és negyedik rész is, s a végére birtokában leszünk az egész titoknak.

Kérdés, hogy tudunk-e még kezdeni vele valamit.

Történelmi időutazásra hívjuk mindazokat, akik hisznek a zene világformáló erejében. Augusztus 21-én, Budapesten a Budai Vár – Szentháromság térnél olyan este bontakozik ki, ahol nem márványból vagy bronzból, hanem hangjegyekből és érzelmekből épül emlékmű. Egy este, ahol a múlt emlékei és a jelen dallamai egyetlen lélegzetbe olvadnak össze, és minden hang, minden akkord a szabadság iránti örök, olthatatlan vágyat zengi – egyszerre emlékezve és a jövőbe mutatva, ahol a zene válik a közös üggyé. Egy teljes zenei életpálya emelkedik diadalívként a közönség elé. A világhírű zeneszerző, szövegíró, producer és előadóművész, Leslie Mandoki visszatér Budapestre legendás formációjával, a Mandoki Soulmates-szel, hogy közösen írják tovább a szabadság zenéjének történetét. Az est méltó jelmondata: 50 év szabadságvágy, mely Leslie életútjának hitvallása.