A szerelem modern mítosza – Orfeusz és Eurüdiké a Vígben
Az évadban még egyszer, március 21-én lesz látható a Vígszínház házi színpadán a hazai kortárs táncművészet egyik legizgalmasabb produkciója, az Orfeusz és Eurüdiké, amelynek két táncos koreográfusa Grecsó Zoltán és Simkó Betarix.
– Régóta együtt dolgozunk a Duda Éva Társulatnál, és terveztük Beatrixszal, hogy külön páros előadást is létrehozunk. Ez lett az első közös munkánk. Óriási segítség volt a számunkra, hogy Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója mellénk állt, és lehetővé tette, hogy a Házi Színpadon játszhassunk – mondja a 168 Órának Grecsó Zoltán.
Az örök szerelem mítoszát aktualizálni és a mozgásszínház nyelvére átírni nem átlagos vállalkozás. Ráadásul összművészeti alkotás született. Filmjelenetekkel indul az este: Orfeusz és Eurüdiké nem az antik világ hősei, hanem egy mai szerelmespár. Kapcsolatuk felhőtlen, jachton ringatóznak a napsütésben. Mintha egy hollywoodi romantikus történetet látnánk. Majd e tér-idő nélküli boldogságból kilépve az álompár a színpad üres terében jelenik meg. Vajon az idillikus látszatok mögött milyen lehet egy 21. századi férfi és nő kapcsolata? Az önérvényesítés, az érdekharcok, a mindennapok tébolyult hajszája hogyan őrli fel az érzelmeket? Az előadás azt is sugallja: a pokol nem a mitikus mélységben, hanem a lelketlen technokrata világban van. Grecsó Zoltán és Simkó Beatrix minimalista eszközökkel mutatja be két különböző karakter ütközéseit és újralobbanó szenvedélyeit. A ritmusoknak, zörejeknek vagy akár egy félregombolt ingnek is sokatmondó üzenete van.
A mai magyar színházművészet fontos, progresszív ága a kortárs tánc. Megérdemli a széles közönség figyelmét.
S. ZS.