A húszévesek filmje

Lévai Balázs, a neves televíziós műsorvezető, rendező, író régóta foglalkozik a magyar könnyűzenével. A műfaj történetét dolgozta fel a Dob+basszus tévésorozatában. Idén jelent meg a Lovasi Zoltánról írt könyve Idáig tudom a történetet címmel. A kötet élménykalauz a mai negyvenes generációról is.

2016. augusztus 16., 15:41

Ám Lévait az is izgatja, milyen az a nemzedék, amely a rendszerváltás környékén született. A húszévesek életérzéseiről szól a Sohavégetnemérős című egész estés zenés játékfilm, amelynek ötletgazdája és producere Lévai Balázs. A mozifilm forgatása már tart, s Lévai reményei szerint az év végén már a nézők is láthatják a produkciót. A film műfajában, forgalmazásában is rendhagyó. Lévai Balázs a 168 Órának elmondta, tavaly a VOLT fesztiválon találkozott a Wellhello együttessel. A rapbandát Flour és Diaz, azaz Karácsony Tamás és Csöndör László alkotják.

– Több mint húszezren tolongtak a koncertjükön. Még sohasem fordult elő, hogy egy zenekar a megalakulása után körülbelül fél évvel ekkora sikert érjen el. A YouTube-on milliók nézik a videóikat. Kíváncsi lettem, mi a titkuk – teszi hozzá Lévai, aki megkereste a zenészeket. Barátságukból fakadt a film terve. Hat Wellhello-dalra készítenek hat kisfilmet, a különböző történetek főszereplői huszonéves fiúk, lányok, a téma persze leginkább a szerelem, az online és az offline világban szövődő érzelmi szálak. A film ugyanakkor bemutatkozási lehetőség egy pályakezdő generációnak.

– Úgy éreztem, ha érvényeset akarok mondani ezekről a fiatalokról, nem nekem kell a sztorikat megírnom. Olyan stábot hoztam össze, amelyben rajtam kívül szinte mindenki harminc év alatti. A forgatókönyvírók, a színészek is. Tiszeker Dániel rendezőnek is ez az első játékfilmje, casting directorként, rendezőasszisztensként sok tapasztalatot szerzett. Zenés dokumentumfilmet is csinált már. Az első forgatási napok után rögtön tudtam: nagyon jól döntöttem, hogy őt választottam. Állandó alkotótársa, Pataki Ádám az operatőrünk – jegyzi meg a producer.

A film közpénz nélkül, kizárólag hazai vállalatok támogatásával készül.

A forgalmazást a Mozgó Mozi nevű vállalkozás végzi. Mielőtt a film mozikba kerülne, a cég ötven nap alatt száz olyan vidéki magyar városba juttatja el és vetíti az alkotást, ahol már nincs filmszínház.

Noha a Sohavégetnemérős tele slágerekkel, humorral, mégsem felszínes bulifilm. A kitolódott tinédzserkor, a felelősség előli menekülés, néhol a kilátástalanság hangulatai is árnyékolják a jövő nemzedékének életérzéseit.