Visszamaradott gyerekek nőnek fel - mert nem dolgoznak

A brit gyerekek szellemi fejlődése veszélybe került, mivel sem az iskolában, sem otthon nem végeznek manuális tevékenységet - jelentették be egy friss tanulmány szerzői.

2008. július 14., 09:39

Az iskolákból száműzték a fa- és fémmunkákat, mindenféle kézművességet, autószerelést, de még a zenét is. A gyerekek otthon számítógépes játékokkal múlatják az időt, ezáltal lassacskán a brit társadalom a "csavarhúzó helyett szoftver" állapotába kerül - összegzik a kutatók a Ruskin Mill Oktatásügyi Szövetség megbízásából készült jelentésben.

A kutatás adatai szerint a virtuális térben eltöltött idő egyre növekvő mértékben szorítja ki a manuális játékot és tanulást, holott a szellemi fejlődés feltétele, hogy a valós, háromdimenziós világot a saját kezünkkel végzett tevékenységek révén fedezzük fel" - magyarázta Aric Sigman, a felmérés vezetője.

- A fiatalok csak az érzékszerveik által képesek tapasztalatokat szerezni a világ működéséről, az anyagok természetéről, és ezáltal lesznek képesek arra is, hogy elvont fogalmakról megfontolt ítéletet alkossanak - tette hozzá.

A tanulmány beszámol olyan 11 évesekről, akik bizonyos megismerő képességeik terén komoly lemaradással küzdenek, valamint a fiatal mérnökhallgatóknak a mechanikai problémák elképzelésére való egyre csökkenő képességéről.

- Tapasztalataink szerint világos, hogy a szakpolitikának intézkednie kellene a "háromdimenziós" tanulás és a kézi tevékenységek ismételt oktatásáról, ugyanakkor pedig a szülők felelőssége is, hogy biztassák gyermekeiket a mind több manuális foglalkozásra - jelentette ki Sigman.