Válság – dugó – Milánó

Milánóban a legrosszabb a helyzet a közlekedési dugók tekintetében Európában – állapította meg az Inrix közlekedési információkkal foglalkozó amerikai cég. Az észak-olasz város áll a 25 legzsúfoltabb európai város élén, megelőzve két belga várost, Brüsszelt és Antwerpent.

2012. június 27., 11:27

A kutatás során tizenhárom ország közlekedési viszonyait tanulmányozták. A közlekedés tekintetében Belgiumban a legrosszabb a helyzet, a vezetők átlagosan 55 órát vesztegettek el utazás közben 2011-ben; Hollandiában 50 óra, Franciaországban és Németországban 36-36 óra volt a veszteség. Az adatokat az úton töltött tényleges időt és a dugómentes közlekedés esetén szükséges útidőt összevetve számolták ki.

Luxemburgban, Magyarországon és Írországban volt a legkevesebb a közlekedési dugó.

A válság által leginkább sújtott országokban csökkent legjobban az utak zsúfoltsága 2010 és 2011 között: Portugáliában 49, Írországban 25, Spanyolországban 15, Olaszországban pedig 12 százalékkal.

Az Inrix jelentése szerint az euróövezeti válság következtében a legerősebbnek tartott gazdaságokban is enyhült a zsúfoltság: Németországban 8, Hollandiában 7, Belgiumban 3, Franciaországban pedig 1 százalékkal.

„A közúti forgalom bedugulása kiváló gazdasági mutató, amely megmutatja, hogy az emberek járnak-e munkába, a cégek szállítanak-e árut és a fogyasztók költenek-e" – mondta Jim Bak, az Inrix kommunikációs és marketingigazgatója.

Súlyosbodik a helyzet a parajdi sóbánya térségében, ahol csütörtök hajnalban újabb beszakadások történtek. A környék továbbra is veszélyzónának számít, miközben a szennyezés már messze túljutott a helyi határokon.