Újabb ezer főt bocsát el az AUA
Nincsenek könnyű helyzetben az Austrian Airlines vezetői: most éppen egy újabb, immár a második takarékossági csomagról kellett tájékoztatniuk a még mindig nyolcezer főnyi állományt. A csomag elnevezés, ahogyan az lenni szokott újabb leépítést takar: ezúttal ezer főtől válnak meg, s mivel a nyugdíjkorúak nagy részét már elküldték, most az igazi elbocsátások következnek. Eközben még mindig nem tudni, vajon a verseny szigorú brüsszeli őrei engedélyezik-e a Lufthansának a felvásárlást.
Az elbocsátásokra van éppen indok: az év első felében újabb 15 százalékkal romlottak a nemzeti légitársaság gazdasági mutatói. A recesszió miatt kevesebb az utas – főleg az üzleti utak csökkenése húsbavágó -, közben drágult az üzemanyag is. Az ezerfős létszámcsökkentés határideje 2010 közepe, s az intézkedés ezúttal a főnökséget is érinti: az eddigi 44 helyett beérik 24-gyel. Háromszázzal kevesebb munkatárssal, az eddigi létszám harmadával oldják meg ezentúl a forgalmazás és a hálózattervezés feladatait . A többiekről egyelőre nem tudni konkrétumot. Annyi azonban bizonyos, hogy a Tyrolean gyakorlatilag leáll. Ahogyan az előző szakaszban, most is készült szociális terv, ahol lehet, további részmunkaidős foglalkoztatást alkalmaznak, amit átképzéssel kombinálnak.
A tervekben szerepel egy közös munkaerő-pool a Lufthansával. A cél, hogy átmentsék a know-howt a válság utáni időkre. A tavalyi takarékossági csomag egyébként 275 millió euró volumenű volt, ezt a mostani további 200 millióval toldja meg. Eközben teljesítik a pilóták régi követelését, és számukra karriertervet készítenek. Vagyis a jövőben a kicsi Tyrolean légitársaságnál kezdő pilótáknak megadják a lehetőséget arra, hogy később csatlakozzanak az AUA-hoz. Az érintettek örömét bizonyára rontja, hogy a Tyroleant most éppen leállították.
Brüsszelben az engedély feltételeiről alkudoznak
Mindehhez párosul a folyamatos rettegés, mi lesz a légitársaság sorsa, ha Brüsszel mégsem hagyja jóvá a Lufthansa vételi szándékát.
Ha szeretné tudni, milyenek az AUA-Lufthansa fúzió kilátásai, olvassa el a