Ugyanannyiba kerül a német országbérlet, mint a magyar
Sőt, a jelenlegi árfolyamon kb. ötszáz forinttal kevesebb a német országbérlet a magyarnál, és az tényleg az egész országban érvényes.
Május elején bevezette a német kormány az ország teljes területére érvényes tömegközlekedési bérletet. A Deutschlandticket egy hónapra 49 euróba kerül, ezért pedig az ország összes városi tömegközlekedési eszközét is használhatják, csak a távolsági vonatokra nem érvényes. Míg a magyar országbérlet 18 900 forintba kerül és a négyszer kisebb ország helyközi buszaira és vonataira érvényes, valamint a jelenlegi állapot szerint csak Zalaegerszeg tette lehetővé a bérlet használatát a helyi járatain – számol be a 24.hu.
A német kormány a tömegközlekedés árának csökkentésével abban reménykedik, hogy többen választják azt az autójuk helyett. A szolgáltatás páratlan népszerűségnek örvend, az első napokban összeomlott a szolgáltatást kínáló weboldal, a jegypénztáraknál több órás sorok alakultak ki.
Németországnak az intézkedés majdnem két tonna megspórolt szén-dioxidot jelent, ami elsőre soknak tűnhet, de ez Németország egynapi kibocsátása, emellett a kormánynak két és fél milliárd euróba került. A tömegközlekedési eszközökön megnőtt a tumultus, emiatt megszaporodtak a késések.
Az első másfél hónap után egy felmérésből az derült ki, hogy vélhetően sokan nem a megszokott közlekedésüket váltják ki, hanem az olcsó bérlet adta lehetőséggel kirándulni mentek. A magyar országbérlet létrehozásakor erre az opcióra számítottak, így ebben a szezon kezdete és a túlzsúfoltság miatt a magyar országbérlet többek között a balatoni IC-re se használható.
(Kiemelt képünk: illusztráció. Fotó: Christoph Schmidt / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)