Trendkövetők, bolt- és tv-függők?

Az olasz tizenévesek életük egyre fontosabb elemének tartják a divatot, követik a legújabb trendeket, ihletet legfőképpen a divatbutikoktól, barátaiktól és a tv-től kapnak. Ez derült ki a világ egyik legnagyobb tinédzser-portálja, a Habbo olaszországi és egyben nemzetközi felméréséből.

2010. június 9., 22:47

A 2500 12 és 17 év közötti kamaszról kiderült, hogy 67%-uk nagyon fontosnak tartja a divatot. Ez többé-kevésbé megfelel annak az aránynak, amely a hollandiai, ausztráliai, franciaországi, kanadai és egyesült államok-beli felmérésekből jött ki, de vannak náluk sokkal inkább divatbolond ifjak: a csúcsot a britek tartják 83 százalékkal. Igaz, akadnak olyanok, akik nem sokat törődnek a legújabb módival. A finneknek csak 46 százaléka divatfüggő.

Ugyanakkor az olasz fiatalok inkább az egyéni megjelenést tartják fontosnak: 44, 9 százalékuk legfeljebb ötleteket kap a divattrendektől, és csak 35,5 százalék tekinti mindig követendő példának. A megkérdezettek csaknem fele, 49, 6% viszont leginkább divatos cuccokat szeret vásárolni. A ruhák kiválasztása viszont csak 40,2 %-ban történik a boltok kínálata alapján, 38,4 % a barátok után megy, míg 36,2 százalék a tv-műsorok alapján öltözködik.

Melyek a kedvenc tinédzser-márkák ma Itáliában? Az első helyen a Nike áll, majd a Dolce & Gabbana, az Adidas, a Converse és az Armani következik.

További olasz tárgyú cikkeinket olvashatják a

oldalon.

Súlyosbodik a helyzet a parajdi sóbánya térségében, ahol csütörtök hajnalban újabb beszakadások történtek. A környék továbbra is veszélyzónának számít, miközben a szennyezés már messze túljutott a helyi határokon.