Reklámokból újul meg a Szent Péter Bazilika kolonnádja
Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen és a római Szent Péter Bazilika Gian Lorenzo Bernini által tervezett kolonnádjának restaurálása sem éppen filléres ügy. A Vatikánnak azonban egy eurót sem kell rá költenie: a rekonstrukciós pályázatot elnyerő cég ugyanis a munkálatokhoz szükséges összeget az árkádok alatti reklámfelületekből teremti elő.
A Navarra-testvérek tulajdonában lévő Italiana Costruzioni által vezetett munkálatok, amelyeknek költségvetése 14,4 millió euró és amelyeknek befejezését 2012 októberére tervezik, három hónapig éppen pénzhiány miatt szüneteltek. A Szentszék egy ideig mereven elzárkózott az árkádok alatt elhelyezendő reklámoktól, végül azonban megállapodás született: Carlo Maria Viganó érsek, vatikáni főtitkár jóváhagyta, hogy a jobboldali oszlopsor alatt három maxi-posztert helyezzenek el a restaurálás szponzorai. Szigorú kikötés azonban, hogy csak egyszerű céghirdetések lehetnek, és nem jöhetnek számításba alkoholt vagy fehérneműt gyártó-forgalmazó cégek. Arról pedig szó sem lehet, hogy a baloldalon, a pápa ablaka alatt is hasonló reklámok legyenek. Fölöttébb furcsa lenne a Szentatya vasárnapi Úrangyala-imádsága ilyen környezetben. Lesz egy nagy meglepetés a híveknek és a turistáknak a restauráció végén: a jelenleg okkersárga színű két épület, amelyek összekötik a bazilikát a kolonnáddal, ismét „római kő”, azaz travertin színűek lesznek, ahogyan annak idején Bernini mester eredetileg tervezte.